antonio763
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 15 okt 2008
Wie o wie helpt mij?!?!
Ik heb nu veel tips gelezen, maar ik kom niet verder.
Ik heb een zyxel modem(basis) met telfort-abonnement. Nu wil ik een draadloze router van sitecom wl-534 ertussen zetten om draadloos extra computers erop aan te sluiten.
alles wordt herkend, MAARRRR... zodra ik de modem en de router in verband breng door een netwerkkabel lukt internet niet meer.
nu las ik dat ik de dhcp van de router moet uitschakelen, maar welke ip-adressen moet ik dan gebruiken??
die van de zyxel is 192.168.1.254
die van de router is 192.168.0.1
is het zowieso wel mogelijk om deze combi te gebruiken? ik wil via de basis modem namelijk draadloos internet via de router.
kan ik nu het beste aanpassingen doen in de modemconfiguratie of juist in de routerconfig?
en wat moet ik dan precies veranderen? ik begrijp de termen ppoe etc niet helemaal
Graag hulp alsjeblieft, ik kan nu niet verder...
ik heb windows xp
bij modemconfiguratie staat:
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2
- IP Address: 82.169.148.81
- IP Subnet Mask: 255.255.248.0
- Default Gateway: 82.169.151.254
- VPI/VCI: 0/34
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
Security
- Firewall: Enabled
- Content Filter: Disable
System Mode: Routing (/ Bridging kan ook nog)
bij router krijg ik vragen of ik static ip etc moet instellen
Ik heb nu veel tips gelezen, maar ik kom niet verder.
Ik heb een zyxel modem(basis) met telfort-abonnement. Nu wil ik een draadloze router van sitecom wl-534 ertussen zetten om draadloos extra computers erop aan te sluiten.
alles wordt herkend, MAARRRR... zodra ik de modem en de router in verband breng door een netwerkkabel lukt internet niet meer.
nu las ik dat ik de dhcp van de router moet uitschakelen, maar welke ip-adressen moet ik dan gebruiken??
die van de zyxel is 192.168.1.254
die van de router is 192.168.0.1
is het zowieso wel mogelijk om deze combi te gebruiken? ik wil via de basis modem namelijk draadloos internet via de router.
kan ik nu het beste aanpassingen doen in de modemconfiguratie of juist in de routerconfig?
en wat moet ik dan precies veranderen? ik begrijp de termen ppoe etc niet helemaal
Graag hulp alsjeblieft, ik kan nu niet verder...
ik heb windows xp
bij modemconfiguratie staat:
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2
- IP Address: 82.169.148.81
- IP Subnet Mask: 255.255.248.0
- Default Gateway: 82.169.151.254
- VPI/VCI: 0/34
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
Security
- Firewall: Enabled
- Content Filter: Disable
System Mode: Routing (/ Bridging kan ook nog)
bij router krijg ik vragen of ik static ip etc moet instellen