Sitecom - UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnaikema

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2001
Sinds vandaag krijg ik mijn draadloze internetverbinding niet mee aan de praat. Ik heb kabelinternet via UPC en een Sitecom WL-025 router om de draadloze verbinding te verdelen.

Ik kan wel contact maken met de router (kan ook inloggen via 192.168.0.1) maar de router kan geen verbinding maken met het internet. Wanneer ik de netwerkkabel rechtstreeks op de UPC modem aansluit krijg ik wel contact.

Ik heb daarom op de router ingelogd en opnieuw de setup doorlopen. Ik kies daarbij voor:

Ik kies daarbij voor:
UPC - DNS Automatic - WAN PORT MAC Adress: Default

Wanneer ik dan de test uitvoer kan er geen verbinding met internet worden gemaakt. Moet ik wellicht bij WAN PORT MAC Adress iets anders invoeren?

alles automatisch verkrijgen (ook ip adres) is de juiste instelling voor UPC.
Mogelijk los je het probleem op door alle apparaten uit te zetten en één voor één op te starten, te beginnen met de modem.

mvg leo

Dit heb ik inderdaad geprobeerd, maar zonder resultaat.

De verbinding is nu wel terug, maar de snelheid is echt dramatisch. Soms werkt de netwerkverbinding heel even, maar loopt dan vaak weer vast na een paar seconden. De bekabeling tussen modem en router heb ik ook reeds vervangen door een gloednieuwe kabel. Ook dat zorgde helaas niet voor een oplossing.

Is snelheid wel goed wanneer er bedraad op de sitecom wordt aangesloten?

Ja dan is de snelheid prima. Ik zal even proberen om een snelheidtest uit te voeren voor beiden en de resultaten hier te posten.

Edit:
Vaste kabel: D 8955 kbps - U 1133 kbps
Draadloos: Hier mislukt de snelheidstest

Laatst bewerkt:
Mogelijk is er dan interferentie met een ander netwerk of een draadloos apparaat.
(dect telefoon, weerstation oid)

Het help dan wel eens om een ander kanaal in te stellen.
Verder kan het ook aan de draadloze adapter liggen. Ben je in de gelegenheid om een andere laptop oid te proberen (of de laptop/pc in een ander draadloos netwerk)

Ja ik heb het zowel geprobeerd met de laptop, vaste pc en ook mobiel. Bij elk van de 3 zijn er de snelheidsissues met het draadloos netwerk.

*Edit: hoe kan ik een ander kanaal inschakelen?
*Edit2: wat moet ik invoeren bij "WAN PORT MAC Adress" in de configuratie van de Sitecom Router?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan