Sitecom WIFI Laptop & PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter Knal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Knal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2012
Geachte HM'ers,

Wij hebben in ons gezin al jaren kabel internet en hebben sinds kort een Sitecom (draadloze) router zodat er ook bijv. Op zolder of in de tuin gebruik van het internet gemaakt kan worden.

Helaas is het allemaal niet vlekkeloos gegaan: Ik heb het blauwe kabeltje van de sitecom router in de internet poort van de ubee (router/modem) geklikt en beide stekkers in het stop contact gedaan, nu heb ik een internet kabel van de PC in de sitecom router gedaan zodat deze verbinding kan maken dit is allemaal goed gegaan alleen werkt het niet op mijn laptop (ASUS x73s. OS= Win7) er staat "Momenteel verbonden met: Onbekend netwerk Geen netwerk toegang."

Ik weet me geen raad meer, ik heb op het internet gekeken en op fora en ben bang dat we weer een miskoop hebben gedaan..

Ik wacht uw reactie af en hoor graag van u.

M.v.g K.

Hallo,

Ten eerste, het is geen miskoop, vermoedelijk moet je de apparaten even opnieuw verbinden.

router in ubee uitschakelen dat wireless en op de sitecom verder met wireless gaan

Dus ik moet de ubee router nu los koppelen en alleen de sitecom router draaien? Ik moest zeker de 2 routers aan elkaar verbinden zodat er een verbinding tot stand zou komen?

Mvg K

Hallo,

Wat vanschagen bedoeld is: dat je de WIFI-router funcite op de ubee moet uitschakelen en de WIFI door de sitecom moet laten vervullen.

juist want 2 routers geeft problemen in die ubee zit ook een router namelijk:D

Nicj56,

De ubee router is een kabel router en heeft naar mij weten geen wifi (ziggo)

- Knal

@knal
ik heb ook de ziggo UBEE en daar zit weldegelijk WIFI in en ook bedraad
ik heb de wifi functie van de modem de ubee dus uit geschakeld staan en er een router achter draaien

Je kunt ook de router functie geheel uit laten zetten op je kabelrouter en alles doen via de sitecom. dat geeft minder problemen en is vaak ook qualitatief beter.

Ik heb zelf gelukkig altijd pure modems (UPC) gehad met een eigen goede router erachter.

Ik was een paar dagen weg en ben nu weer terug allereerst bedankt voor de suggesties! Ik heb de ubee router eruit gehaald en heb proberen te draaien op de sitecom router en nog steeds werkt dat niet.. De router draait doet het alleen als deze is verbonden met de ubee router (blauwe kabeltje), een wifi functie kon ik niet vinden op de ubee router.
mvg Knal

Naamloosb.jpg

Laatst bewerkt:
log in op ubee/gevanceerd rechts boven en dan boven in de regel met knoppen wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan