sitecom wireless LAN card disconnected?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tetswak

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2012
hoi, ik heb gisteren een usb adapter van sitecom gekocht (300N) zodat mijn pc ook draadloos internet kan ontvangen, software geïnstalleerd, maar nu heb ik een probleem. als ik met mijn thuis netwerk wil verbinden vraagt hij steeds het wachtwoord van het netwerk, vul ik iedere keer goed in en vervolgens zegt hij dat ik er niet mee kan verbinden voor een of andere reden, heb router al paar keer uit het stopcontact gehaald en na een minuut ingestoken(router ook van sitecom) , maar zonder resultaat, en vervolgens krijg ik een icoontje dat de ''sitecom wireless LAN card disconnected'' was. ik ben binnen bereik van het netwerk en wachtwoord is goed want op de laptop doet het netwerk het gewoon. ik hoop dat een van jullie die dit leest een oplosssing voor mij heeft.

julian

Laatst bewerkt:
Enige waar ik aan kan denken is dat er in de router MAC filtering aan staat. Is een soort beveiligingsmaatregel, waarmee je kunt beperken welke draadloze netwerkkaarten wel en niet kunnen verbinden.
Nog een andere vraag is welk besturingssysteem er draait op je pc. Is dat XP, maar niet met Service Pack 2 of Service Pack 3, dan is er geen ondersteuning voor WPA2-PSK netwerkwachtwoorden.

Tijs.

Duidelijk is dat je besturingssysteem niet het probleem is.

MAC-filtering moet je nog nakijken.

Tijs.

ja, de MAC filtering staat aan maar als ik de MAC code van me pc invoer bij de configuratie van de router op 192.168.0.1 gebeurt er nog niets heb ook alweer de router uitgetrokken voor een aantal minuten en er gebeurt niets

Ben slim: Verwijder/deactiveer die MAC filtering. Is maar een magere extra beveiliging en is bovendien te omzeilen (met wat moeite).
Evt. eerst een schermafdruk opslaan van wat er nu in staat (of de huidige configuratie opslaan/backuppen) en dan deactiveren. Daarna opnieuw proberen met jouw wifi LAN card om te verbinden.

Tijs.

Dat moet gewoon kunnen. Welk type Sitecom is het?
PS: Weet je wel heel zeker dat je met JOUW netwerk verbindt en niet met een ander netwerk?

Tijs.

het is een wl340 v2 002, en ik weet zeker dat het mijn netwerk is

Handleiding: hier

Op pagina 32 staat duidelijk dat je het vinkje in "Enable wireless access control" onder Wireless settings -> tabblad ACL kunt uitvinken en dan op Apply drukken om MAC filtering uit te schakelen.

Tijs.

Fijn dat het uitschakelen van MAC filtering het probleem heeft opgelost.

Graag nog je vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan