Sitecom Wireless Range Extender + xbox360

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeStier

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
34
Beste Helpmijers,

Ik zal jullie mijn huidige situatie omschrijven en het probleem om voor jullie een duidelijk beeld te kunnen schetsen.

Situatieomschrijving:

Ik woon in een oud herenhuis en ik heb mijn router op de eerste etage staan. De meeste computers staan op de bovenste etage en daar is het signaal erg zwak. Daarnaast heb ik een XBOX360 waar ik graag via XBOXLIVE op speel. De XBOX staat ook op de bovenste etage maar aangezien ik geen kabels heb doorgetrokken heb daar geen internet voor de XBOX. Dus heb ik vandaag de 300N Wireless RANGE EXTENDER van SITECOM aangeschaft. A: Om het signaal van het draadloze netwerk binnen het gehele huis te versterken en (maar wat op het moment belangrijk is) B: Om gebruik te kunnen maken van XBOXLIVE.

De 300N Wireless Range Extender van sitecom:
http://www.sitecom.com/Wireless-Range-Extender-300N/WL-330/p/714

Probleemstelling:

Ik heb de Wireless Range Extender volgens "het boekje" geinstaleerd, het ging vrij simpel en ik was er dan ook zo mee klaar. Het signaal van het draadloos netwerk is absoluut sterker geworden. Maar ik kan geen verbinding maken met XBOXLIVE. Ik heb nu de Range Extender boven staan. Met een Netwerk/Ethernet kabel heb ik mijn XBOX aangesloten aan de Range Extender. De internet/netwerk instellingen van mijn XBOX staan op automatic. Toch heb ik geen internet, terwijl mij in de winkel is verteld dat dit wel degelijk mogelijk is. Er zit dan ook gewoon een LAN poort op in de Range Extender.

Ik moest bij de instaltie in de range extender gaan door het IP adres ervan in inet explorer in te typen. Daar moest ik o.a. de DHCP server uitschakelen. Ik weet niet wat het inhoud maar misschien dat het hier iets mee te maken kan hebben.

Het is misschien een vaag en lang verhaal maar ik baal er een beetje van dat het niet werkt. Vandaar de vraag aan jullie of jullie me a.u.b. met de probleem zouden kunnen helpen.

Ik zal regelmatig dit geplaaste topic in de gaten houden voor het geval dat jullie meer informatie nodig hebben.

Bij voorbaat dank voor de tijd en moeite,

Met vriendelijke groeten,
Niek
 
kan het niet zijn dat je op de router (extender) zelf het ip van je xbox vrij moet geven of vastzetten? =)
 
Volgens mij heeft de Xbox DHCP nodig om in zich automatisch in te stellen.. Probeer eens om dat aan te zetten? (het kan altijd terug!;))


Want als'k het goed heb heb je nu
Internet - router - range extender - computers + xbox?

hoe staat de router ingesteld? Tis een lastige vraag, omdat ik er zelf helemaal geen ervaring mee heb!
 
is het wel mogelijk om verbinding te maken met het internet op de xbox
(bij de test gaat hij van xbox-netwerk-internet-xbox-live)

als dit niet het geval is en hij bij netwerk blijft hangen dan is er iets niet goed geconfigureerd in je netwerk probeer dan met een vast ip adres te gaan werken dit gaat vaak wat makkelijker.

als het nog niet werkt zullen we even naar een andere oplossing moeten gaan zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan