Sitecom WL 153 i.c.m. CaiWay

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trisama

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
1
Beste lezers,

Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik heb momenteel een sitecom WL 114 router, die via een PPEoE verbinding contact heeft met mijn serviceprovider caiway, geen probleem dus. Hiervoor heb ik in de config van de router aangegeven dat het een PPPoE verbinding is en mijn inlognaam en wachtwoord ingevoerd.

Nu wil ik de router vervangen door de WL 153 voor wat meer bereik. Als ik de wizard gebruik voor de instellingen, kan ik op een gegeven moment kiezen tussen providers. Caiway staat daar niet tussen, dus kies ik voor handmatig instellen. Ik kies vervolgens voor PPPoE, voer de gebruikersnaam en wachtwoord in, maar moet daar ook iets invullen achter verbinding??? Wat is dit. En wat is de waarde die achter MTU vermeld staat?? Ik heb geprobeerd o m deze velden over te slaan, maar de router krijgt zo dus geen verbinding.

Hopelijk kunnen jullie me uit de brand helpen.

(in de logfiles van de router zie ik wel dit staan: RP-PPPoE plugin version 3.3 compiled against pppd 2.4.2b1)

Groet,

Marcel
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij!

We hebben hier een sectie Tips & Handleidingen. Daar zit ook een afdeling Netwerken tussen.

Misschien schiet je meer op met het lezen van ten eerst deze handleiding en voor nog wat meer achtergrondkennis ten tweede deze.

Maar als je daarna nog vragen hebt: nog steeds Welkom! :)
 
Beste lezers,

Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik heb momenteel een sitecom WL 114 router, die via een PPEoE verbinding contact heeft met mijn serviceprovider caiway, geen probleem dus. Hiervoor heb ik in de config van de router aangegeven dat het een PPPoE verbinding is en mijn inlognaam en wachtwoord ingevoerd.

Nu wil ik de router vervangen door de WL 153 voor wat meer bereik. Als ik de wizard gebruik voor de instellingen, kan ik op een gegeven moment kiezen tussen providers. Caiway staat daar niet tussen, dus kies ik voor handmatig instellen. Ik kies vervolgens voor PPPoE, voer de gebruikersnaam en wachtwoord in, maar moet daar ook iets invullen achter verbinding??? Wat is dit. En wat is de waarde die achter MTU vermeld staat?? Ik heb geprobeerd o m deze velden over te slaan, maar de router krijgt zo dus geen verbinding.

Hopelijk kunnen jullie me uit de brand helpen.

(in de logfiles van de router zie ik wel dit staan: RP-PPPoE plugin version 3.3 compiled against pppd 2.4.2b1)

Groet,

Marcel

Beste Marcel,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als wat jij hierboven omschrijft. Ik had een Sitecom DC-202 en nu en WL-153 gekocht. Ook geen verbinding met Caiway-server te krijgen.
Ik heb ook al een blik geworpen in de ondersteunende site's maar kom daar niet verder mee.
Kun je me vertellen hoe je dit uiteindelijk opgelost hebt?

Groet,
Gerrit
 
Bij mijn Sitecom heb ik bij CaiWay gekozen voor CASEMA instellingen en dat werkt.
 
Bij mijn Sitecom heb ik bij CaiWay gekozen voor CASEMA instellingen en dat werkt.

Beste Jaap,

Ik ben met jouw antwoord aan de slag gegaan maar zonder resultaat.
Ik heb bij de instelhulp van de sitecom WL-153 router gekozen voor casema/wanado. Vervolgens in het volgende scherm mijn gebruikersnaam(met caiway.nl) en wachtwoord ingetikt.
Bij verbinding zet ik niets neer en klik op toepassen. Vervolgens kijk ik bij tabblad internet en klik op verbinden.Na 30 seconden krijg in beeld dat connection to server failed.
Ook heb ik dit handmatig geprobeerd. Ook geen succes.
Heb je nog suggesties. Wat ik zelf al wel geprobeerd heb is om de WL-153 achter mijn sitecom DC-202 router te zetten(deze staat nu weer achter het kabelmodem) en heb de wl-153 geconfigureert d.m.v. een dynamisch ip adres. Dit werkt wel. Maar ja, om nu 2 routers achter elkaar te zetten lijkt me ook een beetje ver gaan. Ook is de draadloze verbinding niet erg snel.
Graag hoor ik van je, of eventueel van anderen die dit probleem herkennen.

Groet,
Gerrit
 
Laatst bewerkt:
Beste lezers,

Even reagerend op mijn vraag en antwoorden welke ik ontvangen heb kan ik mededelen dat de oplossing zoals gewoonlijk weer eens simpel was.
Mijn Webstar kabelmodem kan maar 1 mac-adres opslaan, vandaar dat ook steeds de melding kwam "connection to server failed" dit omdat ik mijn kabelmodem niet eerst gereset had.
Samenvattend: als je een andere router plaatst achter je adsl of kabelmodem doe je er verstandig aan deze eerst te resetten en vervolgens je nieuwe router aan te sluiten aan je adsl of kabelmodem. Deze neemt bij het inloggen bij je provider dan het nieuwe mac-adres van de nieuwe router over en vervolgens krijg gewoon weer je internet verbinding en kan je weer surfen.
Suc6

Gerrit
 
Hallo iedereen,
Ik heb echt hulp nodig want kom er totaal niet meer uit. Ik heb normaal ook verbinding via caiway, met een webstar modem. Tussen mijn webstar modem zit normaal al een router van sweex. Nu heb ik een draadloze router gekocht van sitecom namelijk een wl-173. Als ik de sweex router er tussen uit haal en de sitecom router er voor in de plaats zet, doet mijn internet het niet. Configureren lukt verder wel, maar ik kom het internet gewoon niet op. Ook als ik het probeer op mijn laptop lukt het niet. Ik heb via mijn laptop ook verbinding geprobeert te maken, maar ook dit doet hij niet. Hij vindt hem wel, maar ik heb alleen lokaal internet, dus ik kan het internet niet op. Ik heb een laptop van HP met windows vista. Ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk kan helpen.
Gr
Janine
 
Beste Janine12,

Als ik jouw verhaal begrijp krijg je nu geen verbinding met de Caiway server.
Dit komt omdat de webstar modem maar geheugen heeft voor 1 mac adres. Ieder andere router die je weer aansluit op je modem heeft een eigen mac adres. Dus zul je je modem weer moeten resetten.
Je doet er verstandig aan alles uit de 230V te halen(Webstar en WL-173 router)
Vervolgens je Webstar modem van Caiway in de 230 V te doen en na enkele ogenblikken je WL-173 router in de 230V te pluggen.
Je kunt zien wanneer je Webstar en je WL 173 router opgestart zijn. Ledjes knipperen niet meer zo zenuwachtig van het modem en de router.
Vervolgens ga je via je browser naar het setup menu van de WL-173 en meld je je aan zoals omschreven in de gebruikhandleiding van de router met je gebruikersnaam en je password welke je van Caiway hebt gekregen.
Suc6

Joris 3 pinter.
 
hallo,
Ik heb mijn router van sitecom terug gebracht en een router gehaald wat wel goed werkt met caiway. Heb nu een netgear router en alles deed het perfect binnen 5 minuten! Maar toch bedankt!
 
Ik heb in den lijve mogen ondervinden dat Sitecom veel problemen geeft met installeren. Ik heb nog met geen enkel merk zoveel problemen ondervonden als Sitecom (met name het draadloze deel). Geen idee waarom, maar ik heb inmiddels al veel mensen geholpen met (draadloze) netwerken en elk ander merk ging geruisloos. Nu inmiddels al 2 maal behoorlijke problemen ondervonden met Sitecom installatie.

Doe wat je wilt met deze info ^^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan