bificommander
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 14 aug 2009
Ik heb een (helaas wat vaag) probleem met de internetverbinding met mijn nieuwe router. Hoewel ik op zich wel verbinding krijg met het internet via de router, loopt dit erg stroef. Pagina's worden extreem langzaam, of helemaal niet, geladen. De download snelheid van bestanden is wel normaal, tot boven de 1Mb/s . Ook online gamen gaat goed. Alleen bij het browsen van internetpagina's treden er erg veel vertragingen op bij het verbinding leggen met de websites. Aangezien dit probeem niet optreed met de oude router (die helaas andere problemen heeft), ben ik geneigd te denken dat er een fout zit in de instelling van de router, waardoor ergens tussen de modem en de computers een hoop vertraging optreed bij het leggen van veel nieuwe verbindingen, bv om alle plaatjes en banners op een pagina te laden.
De router is een Sitecom WL 161. Tot nu toe heb ik alleen de kabels gebruikt, niet de wireless verbindingen. We hebben internet via de kabel van UPC/Chello. Dit probleem doet zich op alle aangesloten computers voor. Op deze computers staat windows xp/vista. Bij het instaleren van de router heb ik de wizard die op de router-pagina (192.168.0.1) staat gebruikt. Hierbij hoefde ik alleen mijn land in te vullen, en mijn provider. Daarna deed de router de overige instellingen zelf. Het resetten van de router, of het uittrekken van de stekker van de router, verholp het probleem niet.
Ik realiseer me dat dit een wat vaag probleem is, maar ik hoop dat het herkenbare symptomen zijn. Weet iemand wat de oorzaak van dit probleem kan zijn? Of naar welke instellingen ik zou moeten kijken om het probleem beter te onderzoeken?
Alvast bedankt
De router is een Sitecom WL 161. Tot nu toe heb ik alleen de kabels gebruikt, niet de wireless verbindingen. We hebben internet via de kabel van UPC/Chello. Dit probleem doet zich op alle aangesloten computers voor. Op deze computers staat windows xp/vista. Bij het instaleren van de router heb ik de wizard die op de router-pagina (192.168.0.1) staat gebruikt. Hierbij hoefde ik alleen mijn land in te vullen, en mijn provider. Daarna deed de router de overige instellingen zelf. Het resetten van de router, of het uittrekken van de stekker van de router, verholp het probleem niet.
Ik realiseer me dat dit een wat vaag probleem is, maar ik hoop dat het herkenbare symptomen zijn. Weet iemand wat de oorzaak van dit probleem kan zijn? Of naar welke instellingen ik zou moeten kijken om het probleem beter te onderzoeken?
Alvast bedankt