sitecom wl-201

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ardennen

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Ook ik ben in bezit van een sitecom wl-201 echter alleen maar problemen. misschien doen ik iets fout maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Conf. Wondows XP en een router, aan de router de sitecom aangesloten aan de sitecom een Canon ip4200. software geinstalleerd en printer conf opgestart . Sitecom gevonden , printer geinstaleerd volgens add port en dan printers server verder alles ok . Nu zie ik de printer maar printen ho maar . Wireless nog iets geprobeerd maar hoe ik hoe gebruik ik SSID, bij auto search vind ik mijn sitecom niet

Help

Ik heb je vraag even een eigen plaats gegeven.
Het is niet de bedoeling dat je verdergaat in de vraag van een ander.

WPA en WPA2

Ten eerste moet je opletten bij het configureren van de WL-201. Deze staat standaard ingesteld voor een gebruik met vast kanaal 11. Als je router dan kanaal 13 gebruikt vinden ze elkaar nooit. Dat moet je instellen op een bereik voor 13 kanalen en automatisch. Veel voordeel zul je daar niet van hebben als je PC WPA2 gebruikt (Vista of XP met WPA patch). WPA2 gebruikt namelijk AES als gegevenscodering en de WL-201 alleen TKIP. Dat kun je niet gemengd gebruiken en de meeste routers laten niet toe dat een client die ook AES kan gebruiken zich met TKIP aanmeldt. Je kunt wel een ad-hoc verbinding tussen de printerserver en de pc maken. Je moet dan telkens overschakelen van draadloze verbinding als je wilt printen. :confused:

sitecom printserver werkt niet

Zelfde probleem. Ik ben nog niet eens toegekomen aan de draadloze verbinding. Ook de vaste verbinding geeft problemen. Om te beginnen is de verbinding zeer langzaam. Een eenvoudig Word doc met alleen tekst doet er minuten over. Als er een plaatje in staat duurt het soms wel 15 minuten. Een PDF met alleen een image staat soms 20 minuten te knipperen en dan stopt het. Geen print. Soms foutmelding over 'time-out' De wachtrij blijft dan staan en geeft weer andere problemen. Lijkt erop dat alles resetten (uitzetten en na 5 minuten weer aanzetten) én de computer opstarten soms werkt.
Wie heeft een idee?

groet, Aard

Ook ik ben in bezit van een sitecom wl-201 echter alleen maar problemen. misschien doen ik iets fout maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Conf. Wondows XP en een router, aan de router de sitecom aangesloten aan de sitecom een Canon ip4200. software geinstalleerd en printer conf opgestart . Sitecom gevonden , printer geinstaleerd volgens add port en dan printers server verder alles ok . Nu zie ik de printer maar printen ho maar . Wireless nog iets geprobeerd maar hoe ik hoe gebruik ik SSID, bij auto search vind ik mijn sitecom niet

Help

Als je het topic helemaal gelezen hebt heb je gelezen wat Killermenace heeft gezegt.

Graag een eigen topic aanmaken voor je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan