Sitecom WL-308 300N XR Gaming Router Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

killablade

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Ik heb een erg irritant probleem dat zich 1 tot 3 keer per dag voordoet.
Ik zit gewoon rustig wat te surfen, tot ik opeens geen pagina's meer kan laden.
Wanneer ik dan probeer in de router web config te komen kan hij die pagina niet laden.
Als ik dan disconnect van het netwerk en dan weer met het netwerk probeer te verbinden kan ik het netwerk gewoon zien met een signaalsterkte van rond de 75%, maar kan ik niet met het netwerk verbinden. Ook de MacBook van mijn moeder kan dan helemaal niks meer. Zelfs wanneer ik via een CAT6 kabel verbind met de router kan ik niet in de web config komen, en ook geen internet pagina's laden.
De enige manier om alles weer aan de gang te krijgen is stroomkabel van de router er even uithalen en er weer indoen, zodat hij opnieuw opstart.

Ik heb dit probleem nu al enkele dagen, en begin me er steeds meer aan te ergeren.
Ik heb geprobeert de instellingen van de router te resetten en opnieuw in te stellen, maar dit helpt niet.
De router gebruikt de meest recente firmware.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Je kunt misschien toch nog eens nieuwe firmware installeren, en je rouer eens op een 'open' plek zetten. Heb je het ook als je direct op het modem aansluit?

Ik heb een iets oudere firmware er ongeveer een half uur nadat ik dit draadje aanmaakte weer opgezet, tot nu toe nog nergens last van, maar er kon dan ook wel bijna een hele dag tussen de uitvallen zitten... ik wacht het nog even af =)

Ik had ook problemen met mijn router, en ik heb hem gereset en hij deed het weer.

Ik had ook problemen met mijn router, en ik heb hem gereset en hij deed het weer.

Ja na resetten lukt het mij ook dan heb ik weer verbinding maar na 2 dagen valt ie weer weg moet ik weer stroom eraf halen en erin doen:confused:

Je kunt dus je router 's nachts van de stroom afhalen (spaart ook energie)

Ik heb dit probleem ook maar dan met een Sitecom WL-160 router.
Ik heb hem net weer eens helemaal opnieuw ingesteld.
Misschien dat het werkt, anders ga ik er eens andere firmware opzetten.
Ik werk trouwens met een XP systeem.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb gister contact gehad met Sitecom.
Deze adviseerden om de nieuwste firmware voor de router te installeren.
Dit heb ik gedaan, maar het probleem bleef bestaan. Op internet las ik ook al dat veel mensen met een Sitecom router deze zelfde problemen hebben.
Ik heb terug gebracht naar de winkel en een Netgear router genomen.
Deze functioneert zonder problemen. Voor mij nooit geen Sitecom router weer.

Mijn probleem is ook ontdekt:
Compatibiliteitsproblemen met mijn usb-hub en Windows 7

Nee, ik heb de WL 575 router, ik ben wel tevreden, aangezien hij op mijn laptops wel werkt. ik heb het probleem op de volgende manier ontdekt:
ik had opeens geen verbinding meer, maar ik kon ook niet meer in mijn externe hd, niet in mijn USB-sticks etc. ik probeerde hem te herstarten, en toen kreeg ik een BlueScreen met iets van een USB error.
Ik heb later nog wat gezocht en zo ben ik tot die conclusie gekomen.

De andere laptops werken wel.

Nee, ik heb de WL 575 router, ik ben wel tevreden, aangezien hij op mijn laptops wel werkt. ik heb het probleem op de volgende manier ontdekt:
ik had opeens geen verbinding meer, maar ik kon ook niet meer in mijn externe hd, niet in mijn USB-sticks etc. ik probeerde hem te herstarten, en toen kreeg ik een BlueScreen met iets van een USB error.
Ik heb later nog wat gezocht en zo ben ik tot die conclusie gekomen.

De andere laptops werken wel.

Dan heb je dus niet hetzelfde probleem als ons zoals beschreven boven.

Nee, niet het zelfde

maar ik had wel een probleem dat de verbinding wegviel

Ik heb sinds woensdag dezelfde gaming router die jullie hebben. Ook ik heb nu al na 2dagen een probleem ...bij valt steeds de 2 pc die op de router zit WEG....

Het probleem is heel verschillend soms na 1 uurtje soms na 15 min het is zeer vervelend als je zit te gamen en in een keer ''Connection Interupted'' krijgt :confused:

Ik ga nu proberen een nieuwe of andere firmware erop te zetten.
Als dat niet werkt stuur ik hem mooi terug ..

Als iemand nog typs weet graag.

Groetjes wiatrak

dat probleem hebben wij hier ook sinds woensdag, en dat komt waarschijnlijk door Windows Update

[edit]Systeemherstel gedaan, tot vóór de updates, en alle problemen zijn verholpen[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het probleem aan Vista kon liggen. Dus ik vandaag een schone versie van XP geinstalleert (Windows Xp Proffesional September 2009 SP3 )

En wat denk je zit net een 15 min te gamen valt mn verbinding weg. Ik heb iemand opgebelt die bij een computerbedrijf werkt hij zegt dat ze heel veel routers terug krijgen met dit probleem en dat sitecom GEEN oplossing heeft firmware upgraden heeft GEEN zin.

Er zit niks anders op om de router terug te sturen. Weet iemand toevallig een gelijkwaardige router?? die ook een goede latency heeft bij games?

Ik hoor het wel Groetjes wiatrak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan