Sitecom WL-308 en KPN Expidia Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

elferen111

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Hoi,

Ik heb een Sitecom WL-308 aangeshaft. Die wil ik in plaats van mijn KPN Expidia Box doen. Maar als ik dat doe kom ik niet verder dan verbinden met de Router. Maar dan heb ik geen internet (je weet wel dat plaatje van Vista : Computer --->> Netwerk --X Internet
Bij mij komt hij dus tot netwerk, maar internet niet er zit zoon kruis doorheen:evil:
Maar als ik de Expidia box laat staan en de Sitecom router daar aan koppel werkt internet wel. dus mijn vraag is kan ik wel alleen de Sitecom zelf gebruiken als internet

Makkelijk te beantwoorden, a.h.v. de specifikaties:

Requirements: Ethernet ADSL or Cable modem.

Kortom: het is een breedband router, geen modem/router combinatie. Vervangen voor de Experiabox kan dus niet.

Alternatieve paden:
1. De Experiabox vervangen door een adsl-modem (die je dan eerst goed moet instellen, zodat het werkt). Hierachter dan de Sitecom aansluiten.
2. Een router/modem combinatie aanschaffen ipv. het Sitecom apparaat dat je nu hebt gekocht.

Voor beide alternatieve paden geldt dat de adsl-modem danwel modem/router combinatie toegesneden moet zijn op Analoge telefoonaansluiting (POTS/PSTN/Annex-A) of Digitale telefoonaansluiting (ISDN/Annex-B), welke je dan ook maar voor het ADSL signaal in gebruik hebt thuis.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok hartelijk bedankt,
ik zal de over na denken.
Ik denk dat ik deze terug stuur. Ik heb nog 4 dagen de tijd. Zodat ik me geld terug krijg en dan koop ik een Router/modem

Heeft iemand nog een tip voor een goede Router/Modem en met name voor poorten en dergelijke

In algemene zin heb ik hier op het forum adviezen gehoord in de richting van Zyxel of Netgear.
Voor jouw geval lijken me de Netgear modem/routers de beste keus, zeker in de sfeer van portforwarding.

Misschien kan iemand hier op het forum een specifieke modem/router aanbevelen??

Tijs.

Ter aanvulling,du moment dat je de Experiabox gaat vervangen,heb je geen telefonie meer en je krijgt geen KPN-specifieke updates meer op je modem geladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan