Sitecom Wl-330

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stacom System

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Goedemiddag,
Ik heb een probleempje met de Wl-330 wireless range extender.
Hierover is al vrij veel geplaatst op dit forum, maar ben nog niet echt een oplossing tegengekomen dus vandaar.
Het probleem is als volgt ik heb een tele 2 modem type: Davolink dv 2020, die staat beneden 2 verdiepingen hoger staat mijn xbox 360 die heeft een draadloze ontvanger, maar bereik van router/modem is niet goed genoeg dus heb ik de sitecom gekocht.
Volgens de poster geinstalleerd dus beveiligd, dhcp uitgeschakeld enz.
Nu kan ik wel draadloos met de laptop verbinding maken met dit apparaat alleen in eerste instantie kreeg ik "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" na wat gespeur op diverse fora, kwam ik erachter, dat het apparaat een vast ip- adres moet krijgen in dezelfde range oid dus ik heb wat zitten rommelen, en uiteindelijk heb ik verbinding en verzend en ontvangt de laptop pakketjes.
Maar surfen lukt nog niet, dus ik denk dat misschien iets van dns probleem is, maar ik heb gewoon beetje zitten rommelen met ip adres en subnetmask enz.
zie bijlage voor wat ik heb ingesteld, ip adres tele2 modem is :87.211.242.23 en daarom heb ik 87.211.243.23 ingesteld, waarschijnlijk zit er ergens een newb foutje van mijn kant.
alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlagen

• eigenschappen.GIF
    eigenschappen.GIF
    20 KB · Weergaven: 84
ik heb eenzelfde apparaat aangeschaft en had ook een instabiele verbinding. Ik heb alle instellingen conform de fabrieksopgaves ingesteld echter de DHCP uitgeschakeld en ik vermoed dat dit vaak een verbetering kan teweegbrengen. Voorheen had ik alleen lokaal internet op de laptop echter toen ik de DHCP uitschakelde had ik meteen normaal internet. Dus: alles volgens de gebruiksaanwijzing echter de DHCP uitschakelen.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan