Sitecom WL-344 - 300N Wireless USB Adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Severe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Hallo,

Is het iemand reeds gelukt om een Sitecom WL-344 - 300N Wireless USB Adapter onder windows 7 aan de praat te krijgen?

Ik heb echt van alles geprobeert maar helaas zonder resultaat.
Het rare is dat aan het begin van de installatie van Windows 7 er nog updates worden opgehaald maar nadat Windows 7 volledig is geinstalleerd de Wireless helemaal niets meer doet.:shocked:
De foutmelding die ik krijg is dat de versleuteling niet overeenkomt met de router (de bijbehorende WL 341 X2 van Sitecom)
Ik heb toch echt WPA2 (AES) geconfigureerd op beide.
Misschien dat het config programma van de USB adapter niet helemaal lekker is onder windows 7....
Ik heb het geprobeert met een clean install van windows 7 en met een upgrade vanaf windows vista (waar de usb adapter het wel gewoon doet).

De vraag bij Sitecom neergelegd OF en wanneer ze uitkomen met windows 7 drivers maar mooi geen sjoege van die kant. Over een maand is het zover en nog geen drivers op hun site....
Heb op internet diverse zoekpogingen gedaan maar het lijkt wel of niemand zo'n sitecom ding heeft gekocht.. Ze worden wel overal bij diverse systemen geleverd (en daar zit ook een windows 7 upgrade voucher bij) dus dat wordt nog lachen straks als Sitecom niet thuis geeft... eeeh NIET lachen dus...

Heb proberen uit te vogelen welke chipset er in de USB adapter zit zodat ik wellicht een andere driver kan gebruiken maar daar ben ik nog niet achter...
Helaas heb ik windows 7 nu al nodig voor mijn werk en heb nu dus 12 meter kabel door de huiskamer lopen om toch het net op te kunnen... niet ideaal...

Bedankt voor het lezen :-)
Robert

Enige waar ik aan kan denken is dat de driver voor het apparaat óók geupdate is door Windows Update, en dan door een driver die blijkbaar niet (goed) werkt.
Kijk dus in Apparaatbeheer na in het Stuurprogramma-tabblad van het apparaat van welke datum en van welke fabrikant de driver is en of je daar evt. een vorige driver kunt aangeven (knop "Vorig stuurprogramma" of zoiets).

Succes,

Tijs.

Bedankt Tijs,
Dat ga ik eens even proberen.
Eens even kijken of dat werkt.. Echter bij een clean install, werken de oorspronkelijke drivers ook niet... Ik snap dus niet helemaal wat er gebeurt tijdens het installeren van Windows 7.
Want ook bij een clean install, wordt er blijkbaar een driver gebruikt die wel werkt terwijl als Windows klaar is met de installatie er dus van driver wordt gewisseld... (zou dit een soort universal driver zijn?)..
Ik ga eens aan de slag met de roll back :-)

Bedankt nogmaals en ik laat het resultaat wel even weten :-)

Robert

Bij mij werd de 300N direct herkend maar kon geen verbinding maken met de
WPA2-versleuteling. Ik heb de router hierna op WEP gezet en toen deed hij
het wel. Er gaat dus iets duidelijk mis met de versleuteling. Voorlopig wachten
op drivers of de beveiliging op WEP zetten.........

Bedankt allemaal voor het meewerken.
Ik kreeg te horen dat er "voorlopig" nog geen windows 7 drivers te verwachten zijn en dat de vista drivers in veel gevall (??) voldoen..
We wachten het maar even af dan he?
Nogmaals bedankt en ik ga de WEP even proberen.

Same problem here :confused:

Krijg het ook niet voor me kaar met windows 7 (op google al gezocht staat niet veel op)

Met WEP beveiliging doet het 't wel, maar dat brengt weer andere problemen mee (netwerkprinter/andere router willen niet meer werken)

Laat het me weten wanneer je toch een andere oplossing hebt gevonden

Ja hier ook het zelfde probleem na installatie van windows 7 vandaag.
Sitecom kom ik idd ook niet verder mee dan een belachelijk standaard nietszeggend antwoord.
Fijn hoor, zit nu weer verbonden met mijn wireless g........
Net die router bij Ziggo aangeschaft.

en is dit opgelost?

ik heb nu ook dit probleem en zou graag willen weten, of jullie het hebben opgelost en zo ja, hoe?
Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan