Sitecom WL-351 SSID's

Status
Niet open voor verdere reacties.

posco

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Berichten
52
Een hele goedemiddag ondanks de regen !

Routerbeheer is niet m'n sterkste punt, maar met de handleiding in de hand kom ik soms wel waar ik wezen moet, echter:
Ik heb bij mijn Sitecom WL-351 de keus om een 4-tal SSID's aan te maken en heb dat ook gedaan, maar kan je ook op één SSID meerdere devices aansluiten, zoals een iPad, iPhone, Internetradio e.d.
Verder wil ik de Sitecom Range Extender WL-330 aansluiten om het bereik te vergroten, maar dan kom ik dus een SSID tekort.
Wie heeft er een advies voor me ?
Groeten,
Ed
 
Als ik de handleiding zo lees kun je van die 4 SSID's er maar 1 kiezen die op een moment actief kan zijn.

Tijs.
 
Hoi Tijs,
denk dat ik de vraagstelling anders had moeten doen, bij deze dus:
Ik heb alle 4 de SSID's in gebruik, maar wat als ik nu een 5de of 6de apparaat toegang wil geven tot mijn thuisnetwerk ?
Kan ik alle vier de apparaten op één SSID zetten en zo ja, hoe ? Of is er een maximum aan apparaten wat draadloos aangesloten kan zijn ?
Ed
 
Posco,

Je hoeft helemaal geen 4 SSID's te gebruiken: 1 is genoeg voor alle apparaten die draadloos willen verbinden op je draadloze (thuis-)netwerk.
En zover ik weet is er geen limiet aan het aantal apparaten dat draadloos aangesloten kan zijn, ook als dat aan hetzelfde SSID is. Natuurlijk wordt wel de (draadloze én Internet-) bandbreedte gedeeld met elkaar, dus het is afhankelijk van het netwerk-gebruik wat nog wel en niet acceptabel is qua aantal aangesloten apparaten.

Tijs.
 
Hmmmm,
weer iets geleerd, nooit te oud om ...
Ga het morgen eens uitproberen om te zetten, als ik dat nu doe en het gaat fout, valt de hele familie over mij heen.
Thanks en misschien hoor je me nog wel een keer,
Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan