Sitecom WL-352 adapter koppelen aan internet op de camping

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2011
Hallo, ik wil graag mijn laptop met een sitecom wl 352 koppelen aan internet op de camping. Voor het internet van de camping heb ik een apart gebruikersnr. en wachtwoord gekregen. Tevens zit er wifi op de laptop maar dit werkt niet als ik in de caravan zit. Daarom wil ik proberen mijn WL-352 adapter met een usb verlengkabel (die ik buiten de caravan hang) te gebruiken. Ik kan echter niet op het netwerk van de camping komen (ik heb de interne wifi dan handmatig uitgezet). Met de interne wifi van de laptop kan ik wel gewoon verbinding krijgen.
Wat doe ik fout???

Met de interne wifi van de laptop kan ik wel gewoon verbinding krijgen

Waarom gebruik je dat niet dan ?

Het kan zeker zijn dat je (USB)verlengkabel te lang is bij de alternative methode die je gebruikt.
Je hebt ook adapters met een antenne die verweg beter presteren als de originele die in je scherm ingebouwd zitten.

De interne wifi kan ik niet gebruiken in de caravan omdat ik daar geen bereik heb. Net buiten de caravan heb ik volop bereik met de interne wifi. Daarom wilde ik de WL352 proberen. Ik heb deze rechtstreeks aangesloten op de laptop (zonder usb) om te proberen of ik verbinding kan krijgen. Als dat zou lukken dan zou ik met een usb-kabel de adapter buiten de caravan kunnen hangen om zodoende in de caravan bereik te hebben. Echter de WL352 krijg ik buiten de caravan zonder usb-kabel niet aan de gang.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan