SItecom WL-523

Status
Niet open voor verdere reacties.

eefje-2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2005
Berichten
4
Sinds gisteren ben ik bezig met het installeren van een Sitecom wireless router / modem (WL523). Installatie is goed gegaan, ik blijf alleen hangen in de configuratie bij het invoeren van mijn gebruikersnaam en paswoord. Ik werk trouwens met Windows XP.

Ik had eerst een Speedtouch modem (ADSL) maar ik wil graag met meerdere PC's / lap tops kunnen werken.
Mijn provider is Planet Internet.

Het ontvangst via de nieuwe modem is uitstekend dus de installatie is goed gegaan. De computer blijft iedere keer dezelfde foutmelding geven bij het connecten naar mijn provider.

Help mij pleaseee..... :(
 
Er is iets meer informatie nodig om deze vraag te kunnen oplossen.

Bijvoorbeeld je hebt het er over dat je eerst een speedtouch modem gebruikte. Gebruik je dit modem nu niet meer en indien je dit modem niet meer gebruikt heb je, je internetverbinding nu rechtstreeks op de router aangesloten?

Het is overigens niet verstandig om de configuratie van de router draadloos te doen. Dit kan je beter doen terwijl je met een draad bent verbonden met de router.
 
De modem heb ik er tussenuit gehaald en mijn computer met een draad verbonden aan de router.

Deze router heeft ook een modem vandaar dat ik mijn oude modem er tussenuit gehaald heb.
 
De modem heb ik er tussenuit gehaald en mijn computer met een draad verbonden aan de router.

Deze router heeft ook een modem vandaar dat ik mijn oude modem er tussenuit gehaald heb.
 
•Start de web-browser en open de volgende pagina: http://192.168.0.1
•Vul in het voorgrondvenster de gebruikersnaam en het wachtwoord in.
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: password

•Het startvenster zal nu worden weergegeven. Klik op "Setup".

•De Setup Wizard zal nu worden weergegeven; controleer of de ADSL-lijn is aangesloten en klik op "Next".

•Selecteer uw land in de lijst "Country".

•Bij "Service" selecteert u uw ISP dit is planet internet in jouw geval. Klik op "Next".

•Afhankelijk van de gekozen provider is het wellicht nodig om in het volgende venster uw gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen en aan te geven of u een dynamisch of een statisch WAN-IP-adres gebruikt. Klik vervolgens op "Next".

•Klik op "Finish" om de configuratie te voltooien. Klik op "Close". Indien "Test Internet Connection" is aangevinkt zal de router de internetverbinding testen nadat u op "Finish" heeft geklikt. Wacht tot deze test is afgerond voordat u op "Close" klikt.

•De configuratie is nu voltooid. Als het goed is, kunt u nu het Internet op.
 
Ik was al een heel eind op weg in wat je me hebt gemaild. Ik loop dus vast bij de
"Test Internet Connection". HIj herkent ADSL maar geeft iedere keer de melding dat mijn paswoord of gebruikersnaam niet goed is.

IK heb alles nagekeken bij mijn provider en ik voer de gegevens correct in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan