Sitecom WL322 (300N) en Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

oghkru

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Heb onlangs een wireless Router van Sitecom (WL322) aangesloten icm Ziggo (provider). Dit liep alles behalve vlekkeloos daar het de router van ziggo was die de DHCP ging uitdelen (83.86.64.1). Op deze manier kwam ik ook niet bij de router (192.168.0.1).
Later heb ik de wireless eerst aangezet en daarna de router van Ziggo en toen ging het beter maar nu hoor ik van de persoon dat de hoofd computer (bedraad) ging verbinding meer heeft. Ben heel even in het startmenu van de Sitecom geweest maar daar staat Ziggo als provider ook niet bij dus dat kan ik daar niet instellen.
Het gaat om 1 laptop (draadloos) en 1 Desktop PC (bekabeld) beide Windows Vista.
Heeft er iemand meer ervaring of tips????????

P.S. het huidige probleem dat ik heb is dat het op lijkt dat slechts 1 van de 2 apparaten goed werkt, denk dat het een DHCP probleem is dus.

Kun je niet gewoon,zonder tussenkomst v.d. router, je pc/laptop bedraad rechtstreeks op het modem van Ziggo aansluiten
en daar de DHCP-server uitschakelen? Om daarna je router weer aan te sluiten en die als DHCP-server dienst te laten doen?

rechtstreeks op router aansluiten?

er is maar 1 poort beschikbaar op het standaard Ziggo modem, deze heb je nodig om de wireless sitecom met de modem van Ziggo door te lussen, dit kan dus niet.

Dat snap ik niet,als je de router afkoppelt kun je toch wel rechtstreeks je pc aankoppelen? De opstelling is toch aansluitpunt>modem provider>router ?

pc rechtstreeks koppelen aan router ziggo

Kun je niet gewoon,zonder tussenkomst v.d. router, je pc/laptop bedraad rechtstreeks op het modem van Ziggo aansluiten
en daar de DHCP-server uitschakelen? Om daarna je router weer aan te sluiten en die als DHCP-server dienst te laten doen?

sorry ik had je vraag verkeerd gelezen, ja dat zou ik inderdaad kunnen doen en uitproberen. Volgens mij is de volgorde van aanzetten van de apparaten ook belangrijk. Moet nu eerst het modem van Ziggo eerst aan, dan 10 seconde wachten en dan pas de wireless van Sitecom???
Sorry ik doe deze klus heel veel maar nu lukt het ff niet.

Resetten Modem/Router
Verbreek de stroom naar het modem e/o router (trek de voedings/stroomstekkertjes eruit)
Wacht +/- 2 minuten
Herstel eerst de stroomtoevoer van het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart
Herstel daarna pas de stroomtoevoer naar de router.
Herstart evt. de pc('s)

volgorde + persoonlijk foutje

bedankt!
Lees net de handleiding en je gelooft het niet maar ik zie nu pas dat er een aparte ADSL/modem port op zit (is lichtgrijs gekleurd), hier moet natuurlijk de kabel op die van het modem van Ziggo afkomt in deze poort van de Sitecom. Zal de reden zijn waarom ook de DHCP niet goed ging neem ik aan, wat denk je??

Dat zou best kunnen,er is altijd een speciale poort (WAN-poort) waar je de kabel van je modem in moet.

aparte wan poort

ga morgenavond naar die kennis toe, ga het wel even uitproberen, bedankt!!

even een aanvulling.
Een adsl modem van Sitecom gaat nooit werken op een kabelmodem van laanbieder ziggo.
Je zult toch echt een breedband router nodig hebben.

(gaat nooit werken)

Het is indedaad een adsl wireless broadband modem/router , het zal fout gaan vanwege de modem functionaliteit want die zit al in het modem van Ziggo.
Moet ik hem terugbrengen (Mediamarkt!!) en een ander type zoals de WL351 kiezen of heeft iemand een ander advies?????????????????????????????????????:(:(:(:(

Puppie heeft gelijk: Het gaat niet werken zónder dat je een breedband (draadloze) router aanschaft ipv. een ADSL-variant.

Je zult er dus mee terug moeten gaan en een echte breedband router moeten gaan aanschaffen, dus eentje die over een WAN/Internet aansluiting achterop beschikt ipv. een ADSL aansluiting...

Tijs.

ziggo heeft alleen een modem.
wil je meerder computers aansluiten dan heb je een router nodig maar dan wel 1 voor een breedband verbinding.
Ga er mee terug en koop een breedband sitecom router, desnoods 1 met een draadloos deel erbij in.
Neem dan wel een N router bijvoorbeeld een 300N breedbandrouter.
Dan kun je even vooruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan