Sitecom WL341 in combinatie met Senao EnGenius EOC-5611P

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alesi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2010
Ik gebruik een Senao EnGenius EOC-5611P Access point voor het overzenden van het internet signaal van een experia box naar een op 100meter gelegen vakantiehuis.
Dit werkt perfect. Ik heb een goede ontvangst. Mijn PC aangesloten, en direct internet!

Echter, het aansluiten van een Sitecom WL 341 (wireless router) op de Senao EnGenius EOC-5611P wil niet lukken....
Er is goede wifi verbinding tussen mijn PC en de Sitecom, maar de sitecom krijgt (via een kabel) geen verbinding met de Senao EnGenius EOC-5611P.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Jan

Support/handleidingen/etc. voor die EnGenius: hier
a. Mij is niet duidelijk waar die EnGenius zich bevindt: In het vakantiehuisje of op dezelfde lokatie als de Experiabox.
b. Mij is verder niet duidelijk (zie handleiding) in welke modus de EnGenius staat, nu:
ACCESS*POINT*OPERATING*MODE
CLIENT*BRIDGE*OPERATING*MODE
WDS*BRIDGE*OPERATING*MODE
CLIENT*ROUTER*OPERATING*MODE
c. Dan is het zinvol te vermelden of je nog aan het ip-adres van de configuratie van de EnGenius dingen veranderd hebt (standaard is 192.168.1.1, zie handleiding) en indien veranderd: Wat dat configuratie ip-adres nu is.
d. Dan is het zinvol te vermelden welk ip-adres computers krijgen als ze (bedraad of draadloos) verbinden met de Experiabox: Een 192.168.0.x ip-adres? Een 192.168.1.x ip-adres? Een 192.168.2.x ip-adres? Evt. een ander ip-adres, en welke is dat dan?
e. Dan: Moet ik "Ik heb een goede ontvangst. Mijn PC aangesloten, en direct internet!" interpreteren dat je in het vakantiehuisje je pc draadloos verbond met het uitgezonden netwerk van de EnGenius en toen Internet had?

Tijs.

Laatst bewerkt:
De Engenius bevind zich in het vakantiehuis.
Het signaal van de Experiabox gaat bedraad naar de 1e Engenius, die het via een straalverbinding naar de 2e Engenius zend.
De 2e Engenius ontvangt perfect.
Als ik mijn PC met een kabel aan de 2e Engenius verbind heb ik een goede verbinding.

Als ik de Sitecom router aan de 2e Engenius verbind, is er geen verbinding tussen de Engenius en de Sitecom.....

Ik heb wel een goede WIFI verbinding tussen de Sitecom router en mijn PC....

De 2e Engenius heeft IP adres 192.168.2.34

a. Welk ip-adres krijgt de pc indien bedraad aangesloten aan Engenius 2?
b. Welk ip-adres krijgt de pc indien bedraad aangesloten aan de Sitecom?
c. Welk ip-adres krijgt de pc indien draadloos aangesloten aan de Sitecom?
d. Misschien een fout gemaakt, en een van de 4 LAN aansluitingen van de Sitecom aangesloten aan Engenius 2 ipv. de WAN aansluiting van de Sitecom?
e. Wat staat er bij Internet status van de Sitecom zodra verbonden met de Engenius 2?
f. Antwoorden op vragen vragen b, d en e in mijn eerste posting.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan