Sitecom X7 Router icm UPC (Ziggo) Modem TC7200 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baris1982

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2016
Beste forum leden,

Ik heb een probleem met mijn wifi.
Voordat ik een router had gehaald, was mijn wifi snelheid rond de 30mb.
Ik heb een abonnement bij Ziggo van 120mb. Modem die ik heb is TC7200.

Afgelopen dagen heb ik een nieuwe router gehaald. De Sitecom X7. Deze hebben we aangesloten (als router en niet als accespoint).

Na contact gehad te hebben met klantenservice van ziggo moesten we alleen de wifi op hun modem uitzetten.
De bridgemodus was niet noodzakelijk om uit te schakelen.

De eertse 10 minuten haalde ik een snelheid van 120mb. Maar nu is dat niet meer dan 30mb.
Hebben jullie misschien enige idee?

Ik zou de technicolor juist wel op bridge modus zetten.
Alles word dan uitgeschakeld van de technicolor, de firewall, de router, de dhcp server.
2 routers in een netwerk is meestal vechten.

Hou er wel rekening mee dat ziggo de gewoonte heeft om de modem/router te resetten.
Had ik ook, allemaal poorten open gezet, reset, poef alle instellingen weg.
Godverdede godver k.lo.te ziggo

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie Palomino.
Als ik m op de bridge modus heb gezet, moet ik de router en de modem ff uitzetten en dan weer aanzetten?
Is het misschien ook verstandig als ik screenshots van de instellingen hier post?

Nee, als het goed is, is het meteen actief.
De modem/router is dan niet meer toegankelijk.

En hoe heb je het een en ander aangesloten?

Modem is op de hoofdaansluiting in de meterkast door upc monteur aangesloten.
Van de modem naar de blauwe poortje van de router met de bijgeleverde kabeltje aangesloten. Deze bevind zich ookin de meterkast.

Ook in de meterkast!!!
Wat doet jouw geloven dat een wifi signaal van de sitecom beter is als van de technicolor, als deze beide in de meterkast hangen.
Slechte plaats.
Ik heb een accesspoint achterin de huiskamer gehangen, dat zet echt zoden aan de dijk.

Ik had destijds de TC eerst in de woonkamer staan. Omdat ik had geklaagd van de slechte bereik bij Ziggo, had de monteur het in de meterkast geplaatst omdat daar de hoofdaansluiting is.
Daar had ik volgens de speedtest wat ik vorige week had uitgevoerd ongeveer 30mb bereik.
Aangezien de X7 kwalitatief veel beter is heb ik die ook daar geplaatst.
Overigens heb ik een test uitgevoerd bij de meterkast en dat was ook rond de 30. Dus erg veel verschil was er niet.
Wat mij wel opvalt is als ik de modem en de router uit en aan zet dat de test wel een uitschieter maakt van 120mb.

Ook in de meterkast!!!
Wat doet jouw geloven dat een wifi signaal van de sitecom beter is als van de technicolor, als deze beide in de meterkast hangen.
Slechte plaats.
Ik heb een accesspoint achterin de huiskamer gehangen, dat zet echt zoden aan de dijk.

Zou het probleem misschien in je laptop kunnen zitten.
Heb je het al eens geprobeerd met een ander draadloos apparaat.

Haal je bedraad wel een snelheid van 120 megabit.?
Anders zou het probleem in je draadloze netwerkkaart kunnen zitten.

Laatst bewerkt:
Al die snelheidsmetingen heb ik met mijn telefoon gedaan.
Accespoint is voor mij ook niet te doen, want dan moet ik een kabel van de modem helemaal naar de router te trekken als ik m in de woonkamer plaats.
Ten eerste verliest het weer Mb als ik helemaal een kabel moet trekken naar de router en ten tweede kan ik de kabels nergens wegwerken.

Ik weet geen raad meer.
Zou het probleem misschien in je laptop kunnen zitten.
Heb je het al eens geprobeerd met een ander draadloos apparaat.

Haal je bedraad wel een snelheid van 120 megabit.?
Anders zou het probleem in je draadloze netwerkkaart kunnen zitten.

Tja, een telefoon is geen steekhoudende test.
Heb je dan helemaal geen windows apparaat zoals een desktop of laptop.

En als je die nou eens bedraad op je router aansluit, dan heb je een vergelijk.
Met speedtest.net van ookla kun je een draadloze test doen. Wel eerst bedraade verbinding verwijderen
En weet je zeker dat je op wifi zit met je telefoon en niet de 4G.
Want 30 megabit met 4G is al zeer goed.

Heb al jaren UPC, nu Ziggo en de laatste modem/router op bridge gezet met de "radio" uit, geen wifi dus met dat ding, heb daar een dual-band router voor.
En die resetten helemaal niets.

En een abbo met 120MBps is voor lan, die wifi werkt half-duplex wat al behoorlijk vertragend werkt en ook nog eens de afstand en kanaal bezetting in de buurt halen de snelheid omlaag en dan is die 30MBps best goed, je had de modem/router van Ziggo kunnen blijven gebruiken of die router op een andere plaats neerzetten.

Ziggo heeft mijn TC 7200 al 3 keer gereset.
Kon elke keer alles opnieuw instellen.
Ik woon in brabant, misschien heeft dat er iets mee te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan