Sitemap, hoe uitgebreid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik heb een sitemap generator ingeschakeld om mijn sitemap te maken. (oa vanwege de SEO). Nu heeft die niet alleen de hoofdsite in kaart gebracht, maar ook alles opgenomen wat aan topics staat in het aan mijn site hangende forum www.mijnsite.nl/forum . Dat lijkt me niet zinvol omdat die topics voortdurend komen en gaan. Of is dit ook voor zo'n snel wisselende inhoud zinvol? Kan ik zelf die "viewtopic" urls handmatig verwijderen uit de sitemap? En bv wél de hoofdrubrieken van dat forum laten staan? En als ik de map wél intact laat incl. alle topic-urls, moet ik dan niet zo ongeveer iedere week een nieuwe sitemap aanmaken?
 
Sitemaps zijn vooral belangrijk voor content die niet of niet makkelijk via door-linkjes op je site gevonden worden.
Google kijkt geloof ik niet verder dan drie door-linkjes. Ook is het handig als je artikelen uit je archief wilt indexeren.
 
Alhoewel je in Google Analytics de url van sitemap.xml kan opgeven. Als de sitemap automatisch wordt gegenereerd kan het nooit kwaad. Handmatig telkens bijwerken is niet zinvol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan