• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sitenummers moeten hetzelfde zijn uit een kolomreeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

1965Peter

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2016
Hallo,

Kolom "E" heeft diverse nummers waarvan het kan zijn dat er soms 5 x hetzelfde nummer is. Als dit zo is dan MOET het sitenummer uit kolom G voor alle hetzelfde zijn. Uitkomst in kolom J.
Als er 1 afwijkt is de hele reeks fout.

Enkele unieke nummers zijn uitgesloten. bestand is dynamisch, ca. 10.000 regels

Zie bijlage

Ik weet niet of mijn issue met een excelformule kan of dmv vba?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Waar komt het sitenummer vandaan? Nu hebben ze allemaal 0001, dus mijn voorstel zou dan zijn dit nummer kopiëren in de hele kolom en je bent klaar. Maar dat is vast te simpel gedacht.

Klopt, sitenummer zit gekoppeld aan debiteurnummer.
Elke Debiteur kan verschillende sites hebben.
debiteur / contractnummer / nummer maakt het uniek

Blijft nog steeds de vraag, waar komt het sitenummer in de tabel vandaan? Is dat een andere (opzoek)tabel, voer je 'm handmatig in, export vanuit een bepaald softwarepakket?

Mag er een formule in kolom G? Mag ik zelf een sitenummer aanmaken?

Beetje meer info nodig...

Als deze vaste gegevens komen uit een contractoverzicht van de databse. De gebruiker kan een site aanmaken per debiteur. Deze begint met 0001 enzovoort.

Ik heb geen idee waarvoor we nu een formule moeten bedenken. Ik haak voor nu even af.

Misschien
Code:
=SUMPRODUCT(($E$2:$E$11=E2)*($G$2:$G$11=G2))=COUNTIF($E$2:$E$11;E2)

En als je erg gehecht bent aan de teksten "Goed" en fout dan kun je de formula van VenA aanvullen met een IF functie

= IF(SUMPRODUCT(($E$2:$E$11=E2)*($G$2:$G$11=G2))=COUNTIF($E$2:$E$11;E2);"Goed";"Fout")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan