Sites blokkeren in router WL-160 van Sitecom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jossiek

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Berichten
21
De vraag zegt genoeg denk ik. Ik heb al een tijdje lopen zoeken naar hoe dit moet maar zie niet waar ik dit moet doen. Kan iemand mij een tip geven waar ik moet kijken. Ik zou graag ergens aan willen geven dat bepaalde sites niet meer bezocht moeten worden in mijn router, maar weet dus niet waar dat moet. Ik kom voor alle duidelijkheid wél in de Router, maar weet niet hoe ik die instellingen (en onder welk tabblad) ik dat moet doen.

Alvast bedankt!

:thumb:
 
Dat je het niet hebt kunnen vinden is niet vreemd: Het is niet mogelijk in de (firewall-)instellingen van jouw Sitecom.

Wat je evt. wel kunt doen is PeerGuardian2 installeren op de pc's/laptops, en daar ip-adressen blokkeren.

Zie in deze discussiedraad hoe met PeerGuardian2 Hyves geblokkeerd is bij iemand.

Tijs.
 
Precies de goeie.... Het ging idd om Hyves. Ik heb nog wel meer sites in mijn hoofd, maar oa die. Bedankt... gelijk even aanvinken dat dit het goede antwoord is. Thanx!!
 
Zoals je in die discussiedraad gezien hebt was er in 2008 iemand die hyves.nl wilde blokkeren. De reden waarom het hem/haar niet lukte is dat inmiddels de ip-adressen van hyves.nl gewijzigd zijn.

nslookup www.hyves.nl
[...]
Non-authoritative answer:
Name: www.lb.hyves.nl
Addresses: 85.17.225.248, 85.17.175.234
Aliases: www.hyves.nl

Dus de huidige ip-adressen van hyves.nl zijn:
85.17.225.248
85.17.175.234

Die 85.17.225.248 was in 2007 niet in gebruik, die moet dus zeker ook toegevoegd worden voor succesvolle blokkade.

Succes,

Tijs.
 
Er is overigens ook een andere manier om ip-adressen te blokkeren per pc/laptop, maar dan moet het per ip-adres (dus je kunt geen reeks aangeven, alleen losse ip-adressen).
Indien je XP gebruikt:
Start -> Uitvoeren -> notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Indien je Vista gebruikt:
Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op het bureaublad, rechtsklik erop, en kies Uitvoeren als Administrator
Dan in het geopende cmd-venster: notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts

In het hosts bestand per regel de losse ip-adressen toevoegen, en laten verwijzen naar een niet-bestaande website, dus bijv. voor Hyves.nl:
85.17.225.248 127.0.0.1
85.17.175.234 127.0.0.1

Gebruik een Tab ipv. een spatie, dus (even uhm.. fonetisch):
85.17.225.248[Tab-toets]127.0.0.1
85.17.175.234[Tab-toets]127.0.0.1

Succes,

Tijs.
 
Dat laatste lukt mij niet, ik heb het rechtstreeks uit je reactie gehaald (met tab ipv een spatie) opnieuw opgestart, geprobeerd maar ik kom nog steeds op hyves. Ik ga zo wel even de andere opties proberen.

Jos, nog hartelijk dank voor de reacties
 
Ik zit te prutsen. :D

Het concept werkt anders met het hosts bestand.
ipv. die ip-adressen etc. maak doe het volgende:
127.0.0.1[Tab-toets]hyves.com
127.0.0.1[Tab-toets]www.hyves.com
127.0.0.1[Tab-toets]hyves.nl
127.0.0.1[Tab-toets]www.hyves.nl

Hiermee zijn de alle varianten (incl. hoofdpagina's) (www.)hyves.com en (www.)hyves.nl afgedekt. Hiermee is niet afgedekt een link direct naar een eigen hyves pagina (zoals renate58.hyves.nl), die dan apart nog toegevoegd moett worden, dus als voorbeeld:
127.0.0.1[Tab-toets]renate58.hyves.nl

Sorry voor de foute instructie eerder.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan