Sites die linken naar mijn site

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Ik wil graag zien als iemand via een andere site naar mij linkt, als iemand een product koopt via de link van iemand anders, dan krijgt die een bepaald precentage.
hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit te zien krijg.

mvg

Je kunt zien van welke site iemand afkomt door te kijken naar de $_SERVER variabelen, daar zit iets van een REFERRER oid in, die geeft aan wat de vorige pagina was die de bezoeker bezocht, die informatie kun je gebruiken.

Je kunt ook regelen met de andere site dat ze bij het doorsturen wat informatie meesturen in een $_GET variabele, die je dan op kunt vangen, dan weet je wat meer.

Bovenstaande is correct. $_SERVER['HTTP_REFERER'] geeft door welke site ervoor werd aangeroepen. Er staat me alleen wel iets bij dat sommige virusscanners dit uitschakelen (kan iemand dit bevestigen?)

Ik weet dat je dit kan uitschakelen in de browsers Opera, Firefox en Chrome... En ja, andere programma's, zoals firewalls en virusscanners kunnen dit 'blokkeren'.

Als ze het uitzetten kun je nog proberen om een bepaalde code mee te laten sturen door de sites die naar je linken en die in PHP op te vangen; als je uit de code de site af kunt leiden dan kun je op die manier ook de verbinding leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan