sites scrollen niet vloeiend

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo,
vorige week is mijn harde schijf (SAMSUNG SP2504C (250 GB, 7200 RPM, SATA-II) ge-crashed, heb een nieuwe HD laten plaatsen, deze dus: Seagate Barracuda harddisk 7200.12 - 500 GB - 7200rpm - 16 MB - SATA (ST3500418AS) in mijn Fujitsu Scaleo P (Intel Pentium 4 519K, 3066 MHz met 1Gb RAM.
er zit een NVIDIA GeForce 8400 GS 512Mb videokaart in.
daardoor heb ik XP nieuw moeten installeren via de instal cd van Fujitsu, daarna windows updates geinstalleerd,
maar als ik websites open dan verschijnen deze schokkend op het beeld, ook als ik moet scrollen op sites, dan gaat dit schokkend, niet vloeiend dus. Ook ben ik lid van een scriptgroep, waar opgemaakte mails, waarin bv een VBS script in verwerkt is,verstuurd en ontvangen worden, als ik deze open gaat dit heel traag en verwijderen lukt ook niet in OE, normale mail met alleen tekst en/of bijlage geven geen probleem.
Voor de crash van de HD had ik helemaal geen problemen met websites en mails waar een script in is verwerkt.
Wat kan nu de oorzaak zijn en hoe op te lossen ?
 
Laatst bewerkt:
controleer en/of herinstalleer de videokaart drivers. mogelijk heb je geen hardware acceleratie meer na je install en dat kan deze klachten geven
 
na de nieuwe installatie van XP en ook de driver voor de videokaart geinstalleerd te hebben, werd door de windows update site o.a. ook een update aangeboden voor de videokaart, deze dus gedownload en geinstalleerd...................
waar vind ik hardware acceleratie ?
 
ik heb de driver e.d. via software verwijderd, pc nieuw gestart, toen de 258.96_desktop_winxp_32bit_international_whql.exe geinstalleerd, is nu versie 614.12.5896 d.d. 9-7-2010, de dpi instelling weer op normaal (96) gezet, stond op 116
en alles werkt weer normaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan