site's ( webadres) opent trager als eerst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Omdat de dns op automatisch stond kreeg je de dns IP adressen van je internet provider.
Wat is jouw internet provider?

off topic. Ook ik vind internet security van 69 Euro voor 3 pc's aan de hoge kant. Zoals hierboven aangegeven, de ingebouwde Firewall/Antivirus (Windows Defender) kost niets en scoort al een aantal jaren erg goed. En als je meer wilt dan is het een kwestie van googelen. Ik betaalde voor BitDefender 2 jaar 10 apparaten 42 euro, geschikt voor pc, tablet en smartphone.

Laatst bewerkt:
Daar zit ik ook, met de hoogste snelheid.
Welke regio is het zo traag?

wat bedoel je, als ik mijn pc aansluit rechtstreeks op de routeris de snelheid rond de 200 mb/s.
het probleem was met het openen van een web pagina niet de snelheid als mijn zoon er eenmaal in was.

Als ik teruglees waren de DNS servers van Ziggo traag.
Je hebt ze omgezet naar de DNS servers van Google 8.8.8.8 en toen werkt het weer goed. Ziggo heeft op meerdere plekken in Nederland DNS servers voor balancing van alle DNS aanvragen en als backup DNS servers. Het is mogelijk dat een bepaalde periode de DNS server in jouw regio traag was en dat dit inmiddels is verholpen.

Storingen worden bijgehouden op allestoringen.nl gefilterd op ziggo

Laatst bewerkt:
ok , dank je voor de tip, ik zal volgende week eens de dns terug zetten en laat het dan weten.
nogmaals bedankt voor de tip

Als je naar dit linkje (klik) gaat, dan naar beneden scrollen tot de NL kaart, dan inzoomen in jouw regio, dan zie je het verband met de vraag in welke regio je woont. Neem de kleuren met een korreltje zout want Ziggo heeft nu eenmaal heel veel abonnees.

Laatst bewerkt:
ja deze had ik ook gekeken voor ik de vraag had gesteld aan helpmij , maar zag daar na 2 dagen nog geen grote meldingen van een storing.
maar toch bedankt voor de tips, ik ga je bovenstaande zeker volgende week uitproberen .

dag bron,
sorry voor de late reaktie, maar als ik de dns weer terug zet is de webpagina toch weer trager en heb hem toch weer op 8888 gezet.
toch erg bedankt voor de moeite en tips.

willem

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan