Sjablonen automatisch opstarten (85 domein gebruikers)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silas

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Ik krijg het maar niet voor elkaar, ik moet word sjablonen van Office 2003 automatisch laten opstarten in het gehele domein.

Heeft iemand enig idee hoe dat moet?

ik heb zelf dit al gevonden:
Het bedrijfssjabloon moet onder de naam blank.pot (alleen
die naam werkt!) bij de gebruiker in de volgende map
staan:
C:\Documents and Settings\Username\Application Data\
Microsoft\Templates
Waar username staat in de bovenstaande regel moet je de
naam plaatsen van de betreffende gebruiker. Als dit in
orde is gemaakt zal Powerpoint met het betreffende
sjabloon openen.

Dit kan ik wel doen, dat werkt ook wel, maar dan moet ik dat voor 85 gebruikers appart gaan doen. is er ook een manier om het in 1 keer te doen voor alle gebruikers?

Ik gebruik:
Windows Server 2003 (server)
Windows XP (werkstation waar het op moet werken)
Office 2003

Alle hulp is gewaardeerd:thumb:

Als ik je goed begrijp gaat het om een Powerpoint sjabloon.

Een mogelijkheid is om het sjabloon centraal te zetten en het sjabloon als Werkgroep-sjabloon beschikbaar te stellen. Enige wat je dan nog hoeft te doen is het aangeven waar de Werkgroep-sjablonen staan op de server.
Dat kan in het login-script, voor Office2003 op de volgende manier:
reg.exe add "HKCU\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\General" /v "SharedTemplates" /d "\\servernaam\gedeeldemap" /f
Natuurlijk hebben mobiele gebruikers hier dan niets aan als ze niet op het bedrijfsnetwerk zijn aangesloten. Eenmaal ingesteld kunnen ook Word, Excel etc. van die Werkgroep-sjablonen map gebruik maken voor het maken van documenten o.b.v. Werkgroep-sjablonen.

Andere mogelijkheid is om tijdens het inloggen in het login-script het sjabloon elke keer te laten kopiëren naar de map die je aangaf. Ben dan wel zo slim om niet C: etc. als doelmap te gebruiken, maar omgevingsvariabele %userprofile% te gebruiken, zoiets als onderstaande:
copy /y \\servernaam\gedeeldemap\blank.pot "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Templates\*.*"

Weer andere mogelijkheid is om gebruik te maken van Groepsbeleid om de Werkgroep-sjabloonmap in te stellen via een extra login-script én/of de kopieeractie naar de lokale sjablonen via een extra login-script uit te voeren. Zie in Groepsbeleidsobjecteditor onder:
Gebruikersconfiguratie -> Windows-instellingen -> Script (Aanmelden/Afmelden).
Weer een andere mogelijkheid is het gebruik van Groepsbeleid i.c.m. Office2003 templates. Kijk hier voor informatie daaromtrent. Wellicht is deze laatste optie een beetje teveel van het goede voor het beschikbaar stellen van 1 Template.

PS: Als ik het zo zie (vanwege blank.pot ipv. een andere sjabloonnaam) wil je géén Werkgroep-sjablonen gebruiken, gebruik dus uit bovenstaande alleen het verhaal over het kopiëren van blank.pot naar de Sjablonen map op de computer/laptop van de gebruiker.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het gaat niet om powerpoint, maar om word.

Maar het principe is toch hetzelfde?
Ik ga het iedergeval vast proberen.

Echt toppie :thumb::cool:

.POT bestanden zijn sjablonen van Powerpoint, en je had het over blank.pot
.DOT bestanden zijn sjablonen van Word.

Als dat bij jou om welke reden dan ook omgewisseld/veranderd is dan heb je naar mijn mening toch echt een probleem...

Misschien bedoelde je eigenlijk blank.dot ipv. blank.pot.

Tijs.

Opstarten

Zorg dat iedereen zijn opstart directory op het netwerk heeft staan (zie extra opties bestandslocaties) en zet daar de WORD sjablonen (*.dot) neer. Elke keer wanneer ze opstarten worden ook de sjablonen gestart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan