Sjablonen in het lint toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ametius

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2016
Hallo,

Ik ben vrij nieuw met het werken van sjablonen en objecten toevoegen aan het lint, binnen Word 2016.
Binnen het bedrijf waar ik in dienst ben, is er in de Office 2007 versie een tabblad in het lint gemaakt genaamd: Sjablonen (zie afbeelding 1).
In dit tabblad zijn er opties beschikbaar om sjablonen aan het huidige document toe te voegen. Dit is toen de tijd door een expert geïmplementeerd.

Afbeelding 1.png Afbeelding 1

Er is ook een optie om een sjabloon te kiezen (Afbeelding 2).
Als één van deze opties wordt gekozen, kan je informatie invullen zodat dit op het document komt te staan (Afbeelding 3).

Afbeelding 2.png Afbeelding 2
Afbeelding 3.png Afbeelding 3

Aangezien het bedrijf overstapt naar Office 2016 of Office 365, ben ik benieuwd of deze mogelijkheden ook in deze versie beschikbaar zijn.
Zo ja, wil ik dit graag uitvoeren voor het bedrijf. Echter kan ik niet een handleiding vinden (voor beginners) om dit te realiseren.
Weet iemand iets over objecten/knoppen toevoegen aan het lint en hier sjablonen aan hangen? (Gaat dit met macro's? Ja = graag uitleg)

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen!

Met vriendelijke groet,

Sem

Keep in mind, I'm new to this!

In beginsel zou het sjabloon dat je gebruikt in 2007 ook moeten werken in 2016. Misschien moeten er een paar parameters worden aangepast, dat is zo niet te zeggen.

Dit is toen de tijd door een expert geïmplementeerd.

Even terugkomend op mijn post: wat ik al aangaf, ik ben nieuw op dit gebied. Echter wil ik dit wel uitzoeken en uitvoeren voor het bedrijf.
Aangezien het vroeger door een expert geïmplementeerd is, weet ik niet wat er is ingesteld en waar deze instellingen zijn.

Het LIJKT mij niet moeilijk om dit te realiseren. Een tabblad toevoegen aan het lint, een macro koppelen (die het sjabloon opent) en klaar??