sjablonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sacha

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2001
Berichten
248
Ik heb een sjabloon gemaakt en als je die selekteert dan krijg je eerst een invulscherm waarna die gegevens in de brief worden opgenomen. Nu wil ik die brief in een menu plaatsen, op zich lukt dat wel alleen krijg ik niet meer het invulscherm tevoorschijn. Hoe los ik dat op?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
 
Als je de sjabloon bij de sjablonen opslaat en je klikt op bestand nieuw, dan open je een bestand op basis van de sjabloon. Er wordt dan een macro gestart die dit invulscherm toont.

Als je dit bestand op de werkbalk plaatst open je waarschijnlijk de sjabloon zelf en wordt de macro niet gestart.

Je kunt heel simpel een macro opnemen die de sjabloon opent. Deze macro kun je als knop opnemen in je menu.
 
Hallo Jen,

Bedankt voor je tip, maar die macro maken lukt niet.
Hoe pak ik dat het beste aan?
 
Ga na extra, macro, nieuwe macro opnemen.
Geef een logische naam (bijvoorbeeld naam van je brief). opslaan in Normal.dot Klik op Ok.

Alles wat je nu doet wordt opgenomen in de macro

Klik op bestand nieuw, open de sjabloon waar het om gaat. Klik op het vierkantje in de macro werkbalk om de opname te stoppen.

-----------

Klik op beeld, werkbalken aanpassen
opdrachten
zoek aan de linkerkant naar macro's
zoek aan de rechterkant naar de macro die je hebt gemaakt. Sleep deze macro naar je werkbalk (je moet een + zien dan kan je de knop loslaten).

(icoon kan je wijzigen door er met rechts op te klikken en te kiezen voor knopvlak wijzigen.

Klik op sluiten.

-------------

Wil je de sjabloon gebruiken, klik dan op het icoontje op de werkbalk.
 
Bedankt Jen, het is gelukt!
Ik had het sjabloon ergens anders opgeslagen, niet in de map waar de rest van de sjablonen zitten.
Eigenlijk wil ik het sjabloon zichtbaar maken via de menubalk.Zodat als je op het menu klik er een aantal sjablonen verschijnen waar je uit kunt kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan