Sjabloon beveiligd op enkel "formulieren invullen" sluit alle font bewerkingen uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVe_DaVe

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Ik ben bezig met het bewerken en aanmaken van sjablonen voor word 2007 en vroeg me af of het mogelijk was om in formulieren tekst aan te kunnen passen.

Op het moment kan bijvoorbeeld super-/subscript niet eens worden gebruikt binnen een "tekst" besturingselement. Ook nummering of opsommingstekens zijn niet mogelijk. Ook een simpele nadruk kan niet ingevoegd worden. Kan ergens worden ingesteld wat wel en wat niet gebruikt mag worden?

Het lijkt mij dat als men deze acties wilt gebruiken het bestand onbeveiligd moet blijven, maar hierdoor zijn weer acties buiten de invulvelden mogelijk. Wat zou hier de standaard oplossing zijn?

Een oplossing die ik uiteindelijk heb gevonden is het invoegen van sectie-einden en dan enkel beveiligen van het document op de secties waarin de formulieren een vast of voor het gehele veld geldend lettertype hoeven te hebben. Bij een brief laat je bijvoorbeeld enkel de brieftekst vrij van beveiliging. Deze sectie-einden zijn goed te zien met alles weergeven (start, kopje alinea, rechtsboven OF ctrl + *).
invoegen sectie-einden:
pagina-indeling, kopje pagina-instelling, eindemarkeringen, kopje sectie-einden, doorlopend
aangeven beveiliging:
ontwikkelaars, document beveiligen, 2. bewerkingsbeperkingen aanzetten voor formulieren invullen, direct eronder secties selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan