• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sjabloon email openen bij aanklikken mail adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hallo mensen,

Ik heb een bestand gemaakt dat bijhoudt wanneer tilbanden gereinigd zijn en weer gereinigd moeten worden op bepaalde instellingen. Bij iedere afdeling staat een verantwoordelijke voor die afdeling met e-mail adres.

Nu wil ik graag dat excel een outlooksjabloon opent (een standaardmail) waarin een bericht staat wanneer wij de tilbanden komen ophalen, zodra ik op zo'n emailadres klik. Het moet dus grotendeels een vast bericht zijn met de optie om wat data te veranderen...

Mijn vraag is, kan dit?

De emailadressen staan overigens in 1 kolom (kolom B).

Alvast bedankt!

gr. naprius

Heb je van de emailadressen hyperlinks gemaakt ?

Is het niet handiger het programa zelf te laten bepalen wanneer de emails verzonden moeten worden en deze dan te laten verzenden ?

Het probleem is dat deze datums kunnen veranderen aangezien een planning nooit zo loopt zoals je het graag wil. Daarom wil ik toch de menselijke factor hierin behouden.

Ik heb er geen hyperlinks van gemaakt... lukt het daarmee?

Edit: Ik heb even gespeeld met hyperlinks. Hij opent dan wel een e-mail, maar dat is gewoon een nieuwe email zonder inhoud. Eigenlijk had ik graag dat er standaard een lap tekst in staat.

Laatst bewerkt:
Is het dan ook mogelijk om het programma automatisch een mail naar de goede adressen te laten sturen zodra een datum in een bepaalde cel is bereikt? (eigenlijk een bereik van 4 cellen).

Hm.. als ik dan de excel-file een beetje omgooi is dat ook wel een mooi idee. Hoe werkt dat dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan