• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sjabloon excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kibus

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Goedemiddag,

Met onderstaand open ik een sjabloon maar nu kan de gebruiker op save klikken en mijn sjabloon wordt aangepast. open ik het sjabloon via documenten dan gaat het goed keurig een andere bestandnaam .. raar. maar heeft iemand enig idee hoe ik kan voorkomen dat mijn sjabloon wordt opgeslagen maar wel zodat de gebruiker dit wel kan als .xls bestand..

Welicht een check op de bestandsnaam van het sjabloon maar hoe ??.

HTML:
Sub opensjabloon()

Workbooks.Open Filename:= _
        "C:\Documents and Settings\E\Bureaublad\test bron sjabloon.xlt", _
        Editable:=True
   End Sub

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Bestandsenmerken van het sjabloon op alleen lezen zetten?

mvg leo

Hoi,

werkt opzich wel tnx had ik zelf nog niet aangedacht maar, als je twee gebruikers hebt die hetzelfde sjabloon opvragen heb ik nog een probleem dat de data overschreven door de laatste gebruiker is het niet mogelijk dat excel opstart met een leeg doc? net als een word sjabloon dat doet?

edwin

Laatst bewerkt:
Zo ver ik weet gebeurt dat ook.
Wanneer je een sjabloon opent wordt er steeds een nieuwe bestand geopend op basis van de sjabloon.
Je sjabloon heeft toch de extensie .xlt?

dat gebeurt idd zo als ik het manuel open via bv verkenner maar via de code niet, daar zit juist het probleem snap het ook niet word doet het wel..

Laatst bewerkt:
Dat moet overigens niet vanuit openen in excel, dan wordt het sjabloon geopend en bewerkt.

Openen door of te dubbelklikkek op het sjabloon, of via nieuw > openen bestaand bestand (excel 2003).
In beide gevallen wordt een nieuw bestand aangemaakt (wat dus ook nog moet worden opgeslagen).

ook dan blijft het probleem bestaan (opgenomen met macro ) opent het sjabloon met sjabloon bestandsnaam de gebruikers worden overrult...

Och natuurlijk, je opent met code
Dan zou het zo iets moeten zijn:

Code:
Workbooks.Add Template:="pad & sjabloon bestandsnaam"

Laatst bewerkt:
dat is hem idd nu moet ik er nog voorzorgen dat de copy functie variabel blijven...als er meerdere gebruiker zijn van het sjabloon.....:)

bron naar sjabloon1
bron naar sjabloon2

thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan