sjabloon gemaakt in Word 97 - 2003 gebruiken in 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

patriesg

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
hoi hoi

wie kan mij helpen
ik heb door iemand wat standaard sjablonen laten maken alleen die persoon heeft dus Sjabloon voor Microsoft Office Word 97 - 2003 en nu staat het op mijn pc en ik gebruik sinds kort word 2007 en kan dus zelf niets veranderen of aanpassen weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar krijg?
alvast bedankt voor de moeite
patries

Open Word2007
Klik op dat de ronde Office-knop (linksboven)
Klik op Opties voor Word
Klik op Geavanceerd in het linkerrijtje
Klik op de knop Bestandslocaties... in het rechter deelvenster (even de scroll-balk helemaal naar beneden, anders zie je die knop niet).
Kijk bij Gebruikerssjablonen naar de bestandslokatie waar je sjablonen staan. Evt. kan het ook bij Werkgroepsjablonen staan.
Schrijf dat even op (eventueel kies je Wijzigen om een beter overzicht te krijgen welke map het precies betreft; Wijzig de lokatie niet, het gaat er alleen maar om dat je weet waar je sjablonen staan.).
Normaal staan de gebruikerssjablonen (onder Windows XP) in deze map:
c:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Templates
of
c:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Wil je aanpassingen doen, (weer even uitgaand van XP):
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Templates"
bestaat die map niet, probeer dan het alternatief:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Sjablonen"
Rechtsklik dan op een sjabloon dat je wijzigen wilt, en kies Bewerken
Let op dat je het als Sjabloon opslaat, dus als Word voorstelt het als een .docx of .doc document op te slaan, breek dat dan af, en klik op de Office-knop -> Opslaan als -> Word-sjabloon.

Succes,

Tijs.

hoi tijs

bedankt oor je snelle reacktie
helaas kom ik er nog niet aan uit ben niet eens blond maar zie de knop bewerken niet als ik
het volgende doe :
snap er niks van?
de sjablonen staan opgeslagen in mijn documenten en zitten daar in een map?
ben wel heel vervelend he

groetjes patries

Open Word2007
Klik op dat de ronde Office-knop (linksboven)
Klik op Opties voor Word
Klik op Geavanceerd in het linkerrijtje
Klik op de knop Bestandslocaties... in het rechter deelvenster (even de scroll-balk helemaal naar beneden, anders zie je die knop niet).
Kijk bij Gebruikerssjablonen naar de bestandslokatie waar je sjablonen staan. Evt. kan het ook bij Werkgroepsjablonen staan.
Schrijf dat even op (eventueel kies je Wijzigen om een beter overzicht te krijgen welke map het precies betreft; Wijzig de lokatie niet, het gaat er alleen maar om dat je weet waar je sjablonen staan.).
Normaal staan de gebruikerssjablonen (onder Windows XP) in deze map:
c:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Templates
of
c:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Let op dat je het als Sjabloon opslaat, dus als Word voorstelt het als een .docx of .doc document op te slaan, breek dat dan af, en klik op de Office-knop -> Opslaan als -> Word-sjabloon.

Succes,

Tijs.

Patries,

Ik heb alleen aangegeven waar normaal gesproken de sjablonen staan. Als dat bij jou anders is (vandaar de instructie om na te kijken waar de sjablonen zich bevinden, via die knop Bestandslokaties), dan moet je dáár aan de slag gaan. In jouw geval dus blijkbaar ergens in (een submap van) Mijn Documenten.

Overigens lijkt het gewoon Openen te zijn om het aan te passen (via rechtsklik), en niet Bewerken, dus daar heb ik een fout gemaakt :D

Maak liefst eerst een bestandskopie voordat je in de originelen gaat veranderen.

Kun je nu verder met de informatie? Als ik je vraag niet begrepen heb, graag even verduidelijken aub.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hoi tijs

kan alle stappen doen alleen als ik het dan wil openen gaat het ook nog maar kan dan nog steeds niets bewerken?
:o
lastig persoon isk he';)
groetjes patries
Patries,

Ik heb alleen aangegeven waar normaal gesproken de sjablonen staan. Als dat bij jou anders is (vandaar de instructie om na te kijken waar de sjablonen zich bevinden, via die knop Bestandslokaties), dan moet je dáár aan de slag gaan. In jouw geval dus blijkbaar ergens in (een submap van) Mijn Documenten.

Overigens lijkt het gewoon Openen te zijn om het aan te passen (via rechtsklik), en niet Bewerken, dus daar heb ik een fout gemaakt :D

Maak liefst eerst een bestandskopie voordat je in de originelen gaat veranderen.

Kun je nu verder met de informatie? Als ik je vraag niet begrepen heb, graag even verduidelijken aub.

Tijs.

Misschien hier eens zo'n aangepast sjabloon posten op het forum? (even inpakken in .ZIP).

Misschien kunnen we dan achterhalen waarom je er geen aanpassingen in mag doen.

Tijs.

Het lukt mij op dit moment niet er aanpassingen in te doen, maakt niet uit of ik het als .dotx (word2007) of als .dot (word2003) probeer te bewerken.

Ik wil er later misschien nog naar kijken, maar kan er nu geen tijd in steken.

Misschien heeft iemand hier op het forum een idee?

Tijs.

tijs

wil je toch vriendelijk bedanken voor al je tijd en moeite
en mocht je nog eens wat tijd over hebben en er naar willen kijken en een oplossing hebben ben ik je natuurlijk heel dankbaar snap er niks van
kan ik diegene die het sjabloon heb laten maken het op de een of andere manier
op laten slaan dat ik het wel kan bewerken misschien?
misschien dat dat een optie is?

nou in ieder geval bedankt nogmaal voor je moeite
groetjes patries
Het lukt mij op dit moment niet er aanpassingen in te doen, maakt niet uit of ik het als .dotx (word2007) of als .dot (word2003) probeer te bewerken.

Ik wil er later misschien nog naar kijken, maar kan er nu geen tijd in steken.

Misschien heeft iemand hier op het forum een idee?

Tijs.

Ik zou zeker naar de maker teruggaan en vragen of hij wat voor je betekenen kan.

Tijs.

ja dat is het hem nou net die weet het ook niet maar misschien is het simpel op te lossen door het anders op te laten slaan zodat het dan wel bewerkt kan worden in word 2007
maar is voor haar ook nieuw dus eventuele tips zijn welkom
groetjes patries
Ik zou zeker naar de maker teruggaan en vragen of hij wat voor je betekenen kan.

Tijs.

Hoi Patries,

Het sjabloon is beveiligd d.m.v. bewerkingsbeperkingen. Hierdoor kun je alleen de formuliervelden bewerken in het sjabloon en de rest van het sjabloon niet.
Deze beveiliging kun je via de onderstaande stappen in Word 2007 opheffen.

1. Open het sjabloon
  2. Ga naar het lint Controleren
  3. Klik op "Document beveiligen"
  4. In het vervolgkeuzelijstje klik je op "Opmaak en bewerkingen beperken"
  5. Rechtsonderin klik je op "Beveiliging stoppen"
Nu kun je de rest van het document weer bewerken. Wil je de beveiliging weer terugzetten dan klik je aan de rechterkant bij punt 3 op "Ja, afdwingen van beveiliging starten".

Succes!

hoi hoi

nou inderdaad :thumb:super bedankt het werkt
geweldig
nogmaals bedankt patries

Hoi Patries,

Het sjabloon is beveiligd d.m.v. bewerkingsbeperkingen. Hierdoor kun je alleen de formuliervelden bewerken in het sjabloon en de rest van het sjabloon niet.
Deze beveiliging kun je via de onderstaande stappen in Word 2007 opheffen.

1. Open het sjabloon
  2. Ga naar het lint Controleren
  3. Klik op "Document beveiligen"
  4. In het vervolgkeuzelijstje klik je op "Opmaak en bewerkingen beperken"
  5. Rechtsonderin klik je op "Beveiliging stoppen"
Nu kun je de rest van het document weer bewerken. Wil je de beveiliging weer terugzetten dan klik je aan de rechterkant bij punt 3 op "Ja, afdwingen van beveiliging starten".

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan