Sjabloon logboek. Na invullen moet/mag het ingevulde niet opgeslagen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berenpas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Hallo,
Ik ben bezig geweest om een sjabloon te maken voor het bedrijf waar ik werk.
Daarin kan ik selecteren welke machine's en welke produkten er op lopen.
Dat werkt allemaal goed en ik heb hem ook beveiligt zodat alleen de invulvelden ingevuld kunnen worden. Nadien dient het uitgeprint te worden en in een map opgeborgen te worden.
Dus ik hoef niks op te slaan enkel en alleen de basis sjabloon hoe krijg ik dat voor elkaar?
Want nu als ik wat invul en word afsluit vraagt hij of ik de wijzigingen wil opslaan en in dit geval wil ik dat niet. (Er werken meer mensen op de pc daar)
Waar kan ik de vinkje of de optie vinden om dit uit te schakelen. Ik wil dus enkele en alleen de basis versie hebben zoals die nu is.
word 2007
bij voorbaat dank.

Gerard

Laatst bewerkt:
Als je een sjabloon hebt gemaakt, en je gebruikt de sjabloon, dan maak je een nieuw document (gebaseerd op de sjabloon). Dit document gebruik je, en kun je bij sluiten al dan niet opslaan. De oorspronkelijke sjabloon wordt daarbij nooit vervangen. Dus is het aan de gebruiker of hij het document wil bewaren of niet. Ik zou daar verder niet te moeilijk over doen.
Je kunt eventueel het sluiten van het document verder nog automatiseren (in de sjabloon) zodat hij altijd wordt gesloten zonder te bewaren, maar zelfs daarmee kun je niet ondervangen dat een gebruiker een document tussendoor zelf opslaat. Kortom: ik zou er verder geen energie in steken, omdat je proces er verder niet door wordt beïnvloed of gehinderd.

Bedankt voor je antwoord dan ben ik klaar. :)
Gewoon een copy maken van de orgineel dus.

Gerard

Bijna goed... Die kopie maak je al als je de sjabloon gebruikt :) Je hoeft dus helemaal niks te doen! Tenzij je de sjabloon hebt opgeslagen als doc(x), dan is het eigenlijk een normaal document. Je moet hem dus wel opslaan als dot(x).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan