Sjabloon met invul vakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

titatonneke

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Ik probeer een sjabloon te maken voor een standaard brief. Ik heb hiervoor wat vaste tekst en, via de werkbalk formulieren, tekst vakken gemaakt die ingevuld moeten worden. Vervolgens "formulieren beveiligen" ingeschakkeld (anders werken de invul vakken niet).

Nu kan de inhoud van de brief niet toevoegen omdat het formulier beveiligd is. Dit is wel de bedoeling. Ik kan wel een invul vak toevoegen voor de inhoud van de brief, alleen wordt er dan niet meer automatisch een hoofdletter aan het begin van een nieuwe zin gezet.

Is er een manier om in een beveiligd formulier toch een invul vak te hebben waar deze hoofdletters wel gewoon aan het begin van de zin worden gezet en waarin de spellingscontrole het gewoon blijft doen?

Kan het zo niet even testen maar als je de beveiliging even van het forumlier haalt en je klikt met de rechtermuisknop op een invulveld dan kun je daar naar eigenschappen gaan van het veld. Daar kun je div dingen instellen voor het veld die als standaard moeten gelden.

sectie-einde

als je vaste tekst en invulvelden boven het briefgedeelte staan, kan je een sectie-einde doorlopend invoegen en alleen sectie 1 beveiligen.

groeten,

steven

@ mikeo: Ik kan ook daar mee de velden niet individueel beveiligen.

@ arafy: Het klinkt alsof ik nodig heb wat jij bedoeld. Kun je me alleen even vertelen hoe ik zo'n sectie-einde invoeg? Ik weet wel te vinden waar het moet. Moet ik dan de cursor op de plaats van het einde gaan staan, of moet ik de sectie selecteren? Ik heb beide geprobeerd maar zonder succes. Hoe kan ik zien of een sectie einde is toegepast?

bedankt voor jullie reacties.

secties beveiligen

titatonneke,

ik heb een voorbeeld bijgevoegd en daar de uitleg bijgeschreven. het is gemaakt in word 2003, maar het principe is hetzelfde voor office 97 en 2000. de help geeft goede uitleg als je 'sectie beveiligen' ingeeft. ik heb ook even moeten zoeken omdat ik het in 2003 nog nooit gedaan had.

succes,

steven

Ik ben er uit. Ik heb al verschillende keren geprobeerd de stappen te volgen die in de help beschreven worden. Dit lukte echter steeds niet, Ik kon geen vinkjes zetten in het "Documenten beveiligen" scherm.

Ben ik met een nieuw document begonnen en dezelfde stappen uitgevoerd. Deze keer wel met succes. Wat de reden is dat het in het eerste document niet lukte, geen idee.

De oplossing is dus:

- Sectie-einde invoegen (invoegen>eindemarkering...>sectie-einde doorlopend)
- Document beveiligen (Extra>document beveiligen...)
- bewerkingsbeperkingen aanvinken
- selecteer: Formulieren invullen
- klik op Sectie selecteren... (secties aanvinken die beveiligd moeten worden)
- klik op de knop "Ja, afdwingen van beveiliging starten"

Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan