sjabloon on Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

jong.braster

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
203
Ik heb een sjabloon (.dotx) gemaakt in word 2003. Deze sjabloon is een briefhoofd met daarin tekst en een foto. Hij opent goed. Als ik halverwege de brief ben en via Ctrl+Enter een nieuwe bladzij opent (blz 2) dan verplaatst het briefhoofd met de foto zich van bladzijde 1 naar bladzijde 2. Op blz 1 staat dag geen briefhoofd meer.
Hoe kan ik voorkomen dat het briefhoofd bovenaan blz 1 blijft staan.
 
Dat zal denk ik mede afhangen van hoe jij dat briefhoofd hebt gemaakt. Hoe heb je het gedaan?
 
Ik heb in Word 2007 een document geopend. Bovenaan (links) heb ik een foto geplaatst via "invoegen" "Afbeelding" en rechts een tekstvak ingevoegd met tekst. Hieronder heb ik over de volle breedte een lijn gezet.
Daarna heb ik in het document gezorgd dat de tekst (de cursor) onder de lijn staat.
Opgeslagen als .dotx.

Wanneer ik op de cursor Ctrl+Enter druk (harde nieuwe pagina (2)) dan gaat de kop (foto+tekst+lijn) naar de bovenkant van de 2e pagina. Op de eerste pagina is hij dan weg.
 
Is íe groter of kleiner dan 100kb (de enkele pagina?) Post anders dat malletje eens als je wilt (desnoods met een fake foto en een fake tekst) ik wil graag dat malletje bestuderen.
 
Je moet je briefhoofd in de koptekst plaatsen. Je vraag is
Hoe kan ik voorkomen dat het briefhoofd bovenaan blz 1 blijft staan.
Ik neem aan dat je bedoeld dat het daar wel blijft staan.
 
Best hulpen. Ik heb de foto, het tekstvak en de lijn in de koptekst geplaatst. Het werkt!!!
Hoe kan ik de koptekst alleen op de 1e pagina zetten en niet op de volgende?

Bedankt allebei.
 
Ook dat is heel simpel door te kiezen voor een afwijkende koptekst (binnen meerdere secties) Maar zo ingewikkeld hoef jij het niet maken als je dat niet wilt, CTRL-ENTER werkt prima. Maar ik wilde je oorspronkelijke vraag beantwoorden, dus als je nu even dat sjabloontje had gepost dan had ik het bekeken en was je oorspronkelijke probleem / vraag opgelost.
Gebruik nu maar mijn bestandje, sla het op als sjabloon en vervang de foto en tekstvak.......................
 

Bijlagen

  • voorbeeld.docx
    32,3 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225.

Bedankt het werkt, alleen de streep komt ook op de 2e pagina na Ctrl+Enter.

Ben natuurlijk wel nieuwsgierig wat ik fout doe.
Hierbij mijn bestandje. Wil je kijken wat ik fout doe.
 
Door de omzetting van docx naar dotx komt waarschijnlijk eenmalig (alleen) de streep op pagina 2. Haal die streep op pagina 2 weg en CTRL-ENTER na hartelust een paar honderd pagina's erbij.
 
Laatst bewerkt:
Ok, mocht je de behoefte voelen een wat groter document te maken met verschillende 'bovenkanten' per hoofdstuk of zelfs per pagina, dan is de optie die Huijb noemde onontbeerlijk.

Het geheim (de truuk) die je dan moet gebruiken is het maken van net zoveel secties binnen Word als dat je afwijkende kopteksten wilt hebben.
Het is, als je het eenmaal gedaan hebt kinderspel, maar de eerste uitvogelen hoe je verschillende kopteksten binnen 1 document krijgt, dezelfde voettekst binnen álle secties én de eerste pagina van je document geheel kop- en voettekstloos, tja da's nog een heel gedoe (de eerste keer).

Gil ooit maar als je er niet uitkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan