sjabloon ontwerpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickpcfreak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2011
beste lezer,

bij ons op school hebben ze een sjabloon maar deze is al veel verouderd. ik zou graag een re-make ervan willen maken, maar alleen een sjabloon is niet genoeg (ik ben moeilijk ik geef het toe) hij moet ook bij het opstarten van het document het sjabloon al invullen. zou iemand mij kunnen uitleggen in duidelijke stappen hoe ik dit moet doen. met invullen bedoel ik dat hij vraagt naar je naam en klas en nummer enz.

groet rickpcfreak

Laatst bewerkt:
Je kunt in een sjabloon een aantal ASK velden opnemen. Deze vul je in bij het starten van een nieuw document; de vragen worden gelijk gesteld als je een nieuw document maakt. Een ASK veld gebruikt Bladwijzers, en deze kun je in bijvoorbeeld Kopteksten weer terug laten komen. Voorbeeldje: je maakt een ASK veld dat je de naam <Leerling> geeft. In een koptekst druk je dan op <Ctrl>+<F9>. Je ziet nu {} tussen de accolades typ je nu Leerling, en daarna druk je op <F9>. Je hebt dan een Veld gemaakt dat de inhoud van de bladwijzer Leerling toont. Zo'n veld kun je op verschillende plaatsen terug laten komen; je hoeft de naam dus maar één keer in te typen in het vraagveld.
Dit is maar één voorbeeldje; je kunt het op veel meer manieren oplossen, bijvoorbeeld door een invulformulier te maken. Hoe ver je daar mee gaat, is ahfhankelijk van de kennis die je nu hebt. Kan ik uiteraard niet inschatten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan