sjabloon van op server mogelijk te openen via Word (op C-schijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.

barbarossa

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Berichten
23
Hallo,
Een vraagje van een "doordeweeks-Word-gebruiker". (basiskennis)
Situering...wij beschikken allen op het werk over een pc (overstap volop bezig naar Vista) met op de harde schijf (de C-schijf) de versie van MS Office. En dus ook Word. (voorlopig nog versie 2003, wordt binnenkort versie 2007)
Daarnaast zijn wij allen aangesloten aan meerdere servers.

Op één van die servers, (bij ons de S-schijf genoemd) hebben wij nu een aantal Word-sjablonen opgeslagen.
Tot voor kort waren die specfieke sjablonen geïinstalleerd op iedere computer apart onder C/ program files/Microsoft Office/sjablonen.
Probleem was dat bij aanpassingen aan die sjablonen dit ook telkens moest gebeuren op ieder pc apart.
Vandaar dit idee om die sjablonen op een gemeenschappelijke plaats te zetten. Daardoor kan iedereen er altijd aan en zijn eventuele aanpassingen slechts op één plaats nodig.

Mijn vraag...
Iedereen kan deze sjablonen nu openen, maar dit moet gebeuren via de omweg "verkenner" of "deze computer" - en dan gaan naar de S-schijf plus klikken op de nieuw gemaakte map "sjablonen"
Bestaat er een manier om - wanneer Word (dat op de C-schijf staat) al open staat en je klikt op "bestand - nieuw"- daar een tabblad terug te vinden met die sjablonen van op de S-schijf?
Of is dit niet mogelijk wegens gespreid over twee schijven (1 lokaal station en 1 server)?
dank
 
In Extra -> Opties -> tabblad Bestandslokaties kunnen sjabloon-mappen worden aangegeven.
Ik denk dat als je daar de S:-map aangeeft bij Werkgroep-sjablonen dat je je probleem hebt opgelost. Je zou dan bij het maken van een nieuw document moeten kunnen aangeven dat welk (werkgroep-)sjabloon je wilt gebruiken als basis voor het document.

Succes,

Tijs.
 
Dag Tijs,

Dank voor jouw tip.
De collega van informatica meldde me echter dat hij dit reeds probeerde maar dat dit blijkbaar niet lukt bij Vista gecombineerd met Word 2007.
 
De collega van informatica meldde me echter dat hij dit reeds probeerde maar dat dit blijkbaar niet lukt bij Vista gecombineerd met Word 2007.
En jij gelooft dat ?
Het heeft niets met Vista te maken, maar alleen met Office.
 
Ik ben het met snb eens: De uitspraak van die "collega van Informatica" lijkt mij klinkklare onzin.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan