• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sjabloon van tabblad maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacer225

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Beste helpers,

Als bijlage mijn bestand wat ik graag efficiënter wil maken.
Telkens moet ik bij een nieuwe week eerst alle gekleurde cellen wissen van de vorige week.
Een klus die denk ik niet nodig is maar waar ik wel jullie hulp bij nodig heb.
Graag zou ik willen dat de in te vullen cellen al leeg wanneer ik het bestand op maandag weer open.
De ingevoerde gegevens van de vorige week moeten vanzelfsprekend wel bewaard blijven.

Wie wil mij hierbij helpen?

Alvast dank.

Hans

Bijlagen

ik ben met iets bezig voor je, ik zet het bestandje wel hier neer om te testen
kan nog ff duren

Hallo heb een vraag
in de cel van STORTING heb je een formule staan die kort gezegd 350 van totaal contanten afhaalt.

kun je mij uitleggen waarom dit 350 moet zijn?

probeer volgende bestand eens uit.
Op elk tabblad van de dagen van de week bevind zich een button waarmee je een form aanroept
De tabbladen van de dagen vullen zich vanzelf als je de form sluit.
Het weekoverzicht kun je vast zelf verder afmaken
Zoals bovenstaande vraag al aangeeft is de form nog niet helemaal compleet, maar ik denk dat we er wel uitkomen.
http://www.mediafire.com/?oze72r1foh6h9mh

Laatst bewerkt:
Dank je Pasan, ik zal er mee aan de slag!
De formule voor 350 staat erin om er voor te zorgen dat het beginsaldo van de kas tussen de 345 en 355 blijft. Ook wordt op deze manier altijd alleen papiergeld afgestort, het bedrag wordt afgerond op 5,-

Groet Hans

Pasan,

Is het mogelijk om van het tabblad 'totaal' een los bestandje te maken wat als invulblad dient?
Ik zie het zo voor me:
Open een bestand (sjabloon) en vul de gevraagde gegevens in. Opslaan is alleen mogelijk door invulblad de naam van de huidige datum te geven. De gegevens op de opgeslagen invulbladen (of tabbladen) zijn in een overzichtsbestand oproepbaar per dag, per week, maand...
Een soort database die ik vul dmv het invullen van een form wat lijkt op wat jij gemaakt hebt.

Groet, Hans :thumb:

Hans,

De werking van de Form is wel helemaal duidelijk?

Als ik jou vraag goed begrepen heb dan wil je dus elke dag een nieuw blad opslaan, dus na 1 maand heb je al 22 bladen of meer.
Van deze 22 bladen wil je dan weer een totaal overzicht kunnen maken. En dit voor elke maand opnieuw.

euhh, ik geloof dat ik idd nog niet helemaal op de hoogte ben van de werking van het form :o
De button 'knop1' heb ik bijv over het hoofd gezien. Excuus Pasan.
En ik zie dat het mogelijk is gegevens van vorige dagen simpel terug te kijken...
Ziet er goed uit hoor ! Ik zal er de komende dagen mee gaan werken en je laten weten hoe het is gegaan.
Je hebt het al echt op maat gemaakt :thumb:

Groet, Hans

ben nog bezig met de form beter te maken mij is niet helemaal duidelijk hoe je de velden allemaal wil berekenen zoals verschil? en pin en klant een uitleg hoe je deze en de rest wil berekenen zou handig zijn omdat in jou voorbeeld deze handmatig zijn ingevuld . ps valt ni mee op telwfoon typen haha

Vanaf mn pc weer:
Graag uitleg hoe je de volgende criteria uitgerekend wil hebben
1. Omzet
2. Pin
3. Klanten
4. Eind
5. Storting
6. Verschil

De Form heb ik tot zover klaar alleen de berekening van de betreffende textboxen nog niet.

Laatst bewerkt:
Tot zover een nieuwe versie
http://www.mediafire.com/?1gsjaonnkan2p55

kijk even of deze doet wat je voor ogen had
Let op de 2 datum labels op de form, de datum van vandaag (klik hier op) om snel terug te keren naar vandaag
en een datum van de vorige opgeslagen datum (klik hierop) om direct naar deze datum te gaan
Er verspringen ook af en toe een paar kleuren dit spreekt voor zich dacht ik zo.
Check of de text boxen kloppen van omzet enzovoort, de textbox verschil denk ik niet dat die al goed is maar dat hoor ik vanzelf van je

succes

Hallo Pasan,
Vanwege de verbouwing van onze winkel een poosje niks van me laten horen mbt de form die je hebt gebouwd.
Voor mij ziet het er al goed uit, echter werken een aantal velden volgens mij niet en weet ik niet precies wat ik waar moet invullen.
De ingevulde gegevens op Tab Totaal bijv zie ik niet terug op de andere dag-tabbladen.
Wellicht heb ik meer info en uitleg van je nodig over de werking van het form om dit goed te kunnen gebruiken.
De functies zoals ik het graag zou willen heb je er wel ingebouwd.
Misschien is het beter al die dagelijkse tabbladen te laten verdwijnen en alleen een invoer form te gebruiken en een tab weekoverzicht....
Graag hoor ik weer van je want ik vind wel dat dit iets is waar ik verder mee kan.
Groet,
Hans

Hallo.
Op de tabbladen hoef je niks in te vullen, om een dagomzet in te vullen gebruik je de form.
Als je de form in week 44 afsluit dan zal deze week in detail op elke dag tabblad in beeld komen en zo ook het weektotaal.
Dus afhankelijk in welke week de form staat als je deze afsluit.
In de weektotaal staan zoals in jou originele bestand, alleen maar formules die kijken naar de dag tabbladen en deze bij elkaar optellen.(zelf nog even afmaken).
Het is niet perse nodig om elke dag in een apart tabblad te laten zien maar ik dacht dat je dat zelf graag wilde om zodoende elke dag apart uit te kunnen printen.

Ik zal een aangepaste voorbeeld posten met een uitgebreide uitleg maar dat lukt me vandaag niet meer

Van elke dag maakte ik idd een print maar de praktijk leert mij dat dat niet per se nodig is. Na sluiting maak ik de kas op ter controle van de contanten en om de bankstorting te bepalen. Daarnaast weet ik dan gelijk wat het startgeld is voor de volgende dag.
Zaterdagavond wil ik graag weten wat de week mij heeft gebracht. Voor mij is het dan ook handig om op een snelle manier de resultaten van een andere dag of week op te vragen of dezelfde dag in een voorgaande week te kunnen vergelijken.
Overigens kijk ik het meest naar de totale weekresultaten om die onderling met elkaar te vergelijken. Omzet, aantal klanten en gemiddelde besteding zijn belangrijke cijfers. Daarnaast nog de registratie van het geld wat afgestort moet worden met aftrek van evt contante aankopen.
Het voort schrijdend inzicht zeg maar...

Hier een aangepast voorbeeld bestand met een uitleg tabblad en een Tabel tabblad.
Ik weet uiteraard niet of je bekend bent met draaitabellen maar ik denk dat je dan veel eenvoudiger mooie overzichten kunt uitprinten
De form heb ik aangepast zodat het duidelijker is waar je wel of niet iets moet invullen (denk ik dan he)
succes
http://www.mediafire.com/?hbg49oei76dh8hp

zelfde bestand maar nu met een aantal grafieken
kijk maar eens of je hiermee de snelle overzicht in beeld krijgt zoals je voor ogen had.
in het blad Grafiek kun je zelf het jaartal en weeknummer aanpassen (de gele vakjes)
een grafiek die alle maanden laat zien qua omzet
dan 1tje die totaal laat zien van 3 weken
en dan nog een grafiek die van alle dagen van 3 weken de omzet laat zien
tis maar een voorbeeld ik hoor wel wat je ervan vind
Om gegevens bij te voegen of aan te passen gebruik je nog steeds alleen de form.
https://www.mediafire.com/?rtekngcbtsld4a4

Dit gaat al op een heus MIS (management informatie systeem) lijken Pasan! De grafieken zijn voor mij super goed om op een overzichtelijke manier het verloop van diverse zaken in beeld te krijgen.
Het geeft mij tevens (historische) info over bijv omzetverloop wat ik om kan zetten in een prognose voor een bepaalde toekomstige periode om zo inkoop af te stemmen...
Wellicht dat het mogelijk is ipv 3 weken, 4 weken te tonen in de grafiek. Of een keuze te maken uit een kalender om zo maandag t/m zondag te kunnen selecteren en te bekijken maar dit is al zeer goed werkbaar.
Wanneer kim op knop1 klik, krijg ik de melding dat er niet voldoende werkgeheugen is en of ik de foutopsporing wil beginnen.
Graag wil ik de werkelijke gegevens gaan invoeren in de form en zo de werking ervan te testen om je vervolgens te laten weten hoe het voor mij werkt.
Wil jij dan de melding over het geheugen oplossen?
Met jou hulp krijg ik een mooi bestand :thumb:

Omdat ik niet weet wat er allemaal mogelijk is, deze vraag.
Ik kan een CSV bestand van diverse rubrieken uit mijn kassaprogramma downloaden en in Excel openen.
Rubrieken zijn oa een dag, week of jaaroverzicht van omzet. Een artikelrapporten van bepaalde periodes en nog meer.
De layout van dat CSV bestand bestaat alleen maar uit een aantal kolommen met daarin de opsomming van de opgevraagde gegevens.
Zou het mogelijk zijn dat ik een CSV bestand uit mijn kassa ophaal en dat vervolgens importeer in het bestand wat jij gemaakt hebt?
Dit zou echt heel veel tijd schelen. Het is dan denk ik niet eens meer nodig om handmatig gegevens in te voeren maar dat kan jij beter bepalen ;)
Als voorbeeld een bijlage van zo'n origineel CSV bestand zoals ik die uit de kassa haal.
Het is op top 20 op omzetgrootte gesorteerd van 24 december 2012.
De kolommen krijgen geen omschrijving mee oid.
A = groepnr B = omschrijving C = artikelnr of EAN code enz...Bekijk bijlage Omzet%2024%20dec-2.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan