• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sjabloon van tabblad maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laten we eerst de foutmelding bekijken.
Als ik het goed begrijp heb jij bij het laatste voorbeeld bestand deze foutmelding en bij de voorgaande niet.
als je de foutopsporing laat uitvoeren welke regel is dan geel?
Bij mij krijg ik geen foutmeldingen heb het bestand op een 32 bits pc getest en op een 64 bits.
welk office pakket gebruik je?

Microsoft Visual Basic
fout 28 tijdens runtime:
er is onvoldoende geheugenruimte beschikbaar

Code:
private sub Textbox 61
nog eruit
End sub

VBA project
Userform1

Ik gebruik office for MAC 11 op m'n mcbook pro

Laatst bewerkt door een moderator:
form opent met muisklik maar geeft runtimefout 28 wanneer ik de sneltoetscombi ctrl-shift-F gebruik
Krijg dan een overzicht, geen losse schermen meer... toch wel weer wanneer ik met veegbeweging tussen de schermen switch...
Nu textbox 5, 'OMZET' geel gearceerd.

en al deze problemen deden zich niet voor bij de vorige voorbeeld bestanden?
Verwijder het tabblad met de Grafieken eens want dat is het enigste wat er eigenlijk veranderd is (mits je de problemen die je nu noemt met de vorige bestanden niet hebt gehad)

(Het zal toch niks te maken hebben met het feit dat jij een Mac pc gebruikt en ik een windows versie ?)

Laatst bewerkt:
de sneltoets combi blijft de fout geven, muisklik gaat goed.
Wanneer het aan de mac ligt, niet zo'n punt omdat ik op het werk met een windows pc werk. Ik zal het daar ook uitproberen.
Je schrijft dat er niets veranderd is maar de tabs van de dagen ma t/m zo zijn wel verdwenen...
Waar wordt de tab "totaal" eigenlijk voor gebruikt?

alles wat je in de form invult wordt in het blad totaal opgeslagen nadat je op de opslaan knop drukt van de form.
op dit blad wordt dus alles bewaard
Ook de grafieken worden gemaakt met behulp het blad totaal
net als het tabblad Tabel

na wat proberen heb ik gemerkt dat een aantal berekeningen in de kas-opmaak nog niet helemaal goed gaan.
-omzet kan ik niet invullen op de form
-pin bedrag wordt veranderd nadat ik de form heb opgeslagen
-startbedrag voor de volgende dag wordt niet juist weergegeven/berekend
-cel 'nog eruit' is als rekenhulp bedoeld om snel te kunnen zien hoeveel briefgeld er nog uit moet of dat er teveel is uitgehaald

groet
Hans

omzet van elke ingevulde dag wordt vanzelf berekend afhankelijk hoeveel briefpapier en klein geld jij invoerd
ingevoerd pin bedrag blijft bij mij zoals het is als ik op de knop opslaan druk
start bedrag is het eind bedrag van de voorlaatste opgeslagen datum
nog eruit wordt ook automatisch aangepast

sorry, verkeerde bijlage
kan de bijlage niet toevoegen omdat die groter is dan 100Kb :confused:

in welk vakje krijg jij giga bedragen?
Bij mij werkt alles gewoon, ook het bestand dat jij geplaatst hebt

Ik ben er al achter. Het komt doordat ik het nummerieke gedeelte rechts van het toetsenbord gebruik.
Daar zit naast de nul een punt die ik gebruik als komma.
Het form herkent de punt niet als scheidingsteken waardoor het bedrag met 2 cijfers (anders achter de komma) verlengd wordt.
Moet me aanwennen de komma te gebruiken ipv de punt.

Hallo Pasan,
Met het excel bestand (24-11-2013) wat je voor mij gemaakt hebt, kan ik nog niet goed werken. Na het invullen staan er uitkomsten in de cellen waar ik niet mee verder kan.
Ik hoop dat je mij hierbij wilt helpen.
* Graag vul ik de omzet zelf in, klanten pinnen ook wel extra geld wat niet tot omzet gerekend mag worden. Extra pinnen verminderd alleen wel mijn kassaldo en door die invloed dien ik het totale pinbedrag in te vullen.
* Start kas + omzet - (totale pin+op rekening ed) = saldo contant kassa lade - start kas = kasverschil
* Afstorting naar de bank is alles wat overblijft na aftrek van het nieuwe beginsaldo van de kassalade.

Het startbedrag krijg ik niet kloppend, het kasverschil wordt niet getoond en de berekening van het af te storten geld komt niet overeen met mijn berekening.
Ik zou erg graag met jou gemaakte opzet verder willen werken Pasan dus ik hoop dat je de aanpassingen voor mij kan en wilt doen.

Graag hoor ik of je hier mee verder kan.
Groet,
Hans

zal me de komende dagen er nog es op storten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan