Sky Drive bestanden lokaal niet zichtbaar online en vice versa

Status
Niet open voor verdere reacties.

wen250

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo,

Ik heb Sky Drive op mijn laptop geïnstalleerd, Windows 8. Als ik bestanden upload, zowel lokaal als via de site skydrive.live.com loopt dit niet synchroom.
Bestanden zijn niet zichtbaar. Hij geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met mijn pc. Ik heb Sky Drive in 1e instantie geïnstalleerd op mijn vorige laptop, waar de bestanden wel goed synchroom lopen.

Op de site van Microsoft geven ze dit aan:
De instelling Bestanden ophalen selecteren

Als je de functie Bestanden ophalen niet hebt ingesteld bij het installeren van de SkyDrive-app, kun je dat alsnog doen in Instellingen.

Ga naar de pc waarop SkyDrive is geïnstalleerd.
Rechtsklik op het SkyDrive-pictogram (Het SkyDrive-pictogram) in het systeemvak, uiterst rechts op de taakbalk. Mogelijk moet je eerst klikken op Verborgen pictogrammen weergeven om alle pictogrammen te kunnen zien. Klik vervolgens op Instellingen.

Selecteer op het tabblad Instellingen onder Algemeen de optie SkyDrive gebruiken om bestanden op deze pc op te halen en klik op OK.

Ik zie nergens het tabblad instellingen en kan dus de optie niet selecteren. Waarschijnlijk moet ik mijn oude pc uitschakelen (kun je meerdere pc's aanmelden?) voordat ik mijn nieuwe laptop inschakel?
Zo ja, hoe doe ik dit?

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Wendy

Laatst bewerkt:
Het tabblad waar je het over hebt heb ik dus ook niet hoor. (ik gebruik Windows7)
Heb je al geprobeerd op de knop SkyDrive ontkoppelen te drukken ?
Vervolgens kun je Skydrive opnieuw starten en de wizard doorlopen.
Je kunt je gewoon op verschillende pc's aanmelden, doe ik zelf ook, das het mooie van Skydrive, dat je op verschillende pc's toegang hebt

Als je je oude pc niet meer gebruikt kun je die idd ook ontkoppelen maar dat heeft met jouw probleem volgens mij niets te maken.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi Marcel,
Dank je wel voor je snelle reactie. Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd, ik zie de optie ook niet staan...?
Doe je dit op Skydrive online, of op je pc?
Ja als alles gekoppeld is, is het een handig programma ;-)

De ontkoppelknop zit bij mij op de pc.
Ga naar de pc waarop SkyDrive is geïnstalleerd.
Rechtsklik op het SkyDrive-pictogram (Het SkyDrive-pictogram) in het systeemvak, uiterst rechts op de taakbalk. Mogelijk moet je eerst klikken op Verborgen pictogrammen weergeven om alle pictogrammen te kunnen zien. Klik vervolgens op Instellingen.
Hier zie je een knop SkyDrive ontkoppelen.

Groeten Marcel

Dat tabblad krijg ik dus niet te zien, dat is het probleem, ik kan nergens naar instellingen gaan. Jij zei dat jij dat tabblad toch ook niet kunt zien?
Doe vast iets fout, maar wat? Kun je misschien een print screen maken o.i.d.?

Rechtermuisknop op skydrive icoon.
Ik weet niet waar dat in W8 zit.
skydrivem.png

Groeten Marcel

Deze optie zie ik nergens, ben bang dat het bij Windows 8 anders werkt, niets is daar logisch, had liever Windows 7 gehouden....
Krijg alleen het scherm met de standaard opties: kopiëren naar, eigenschappen etc.
Misschien dat er iemand anders weet hoe het bij Windows 8 in te stellen is?

Ik heb even gekeken.
Wanneer ik via internet bij de instellingen van mijn Skydrive kijk zie ik links de pc's staan die gekoppeld zijn.
Misschien zit die van jou erbij maar moet ie nog geverifierd worden ofzo.
Ik kom er in W8 ook niet helemaal uit hoor.

Groeten Marcel

Klopt inderdaad, hij geeft aan dat mijn pc niet is aangemeld, je kunt een beveiligingscode aanvragen, invoeren, maar dan komt hij weer met de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met mijn pc en je de instelling kunt aanpassen naar Skydrive gebruiken om bestanden op deze pc te downloaden.
Alleen geen idee waar, want de mogelijkheid staat nergens om dit aan te passen.
Bedankt iig voor je moeite, hopelijk zijn er mensen met dit probleem die een oplossing hebben gevonden.

Het werkt nog steeds niet, is er iemand die een oplossing weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan