skype en inbelmodem

• Onderwerp starter Onderwerp starter janp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
hallo
Ik bel regelmatig via Skype naar het buitenland, zowel computer naar computer alsook naar vaste telefoon of gsm (skype beltegoed). Nu had ik vandaag een kennis op bezoek en die vond deze vorm van internetbellen fantastisch, daar een paar kinderen van hem in het buitenland wonen. En met een gewone telefoonverbinding kost het toch nogal wat. Hij vroeg of hij dat ook kon installeren. Ik zei hem dat dit waarschijnlijk wel zou kunnen. Maar toen bleek dat hij nog steeds met een telefoonmodem verbinding met internet maakt.
Is het dan ook mogelijk om met zo'n modem via Skype te bellen en zo ja, is het dan ook goedkoper i.v.m telefoontikken. En kan men Skype dan op de normale manier installeren.

groetjes janp

Je zal gewoon de tarieven bij elkaar op moeten tellen. Dus het binnenlandse tarief van KPN plus het Skype tarief.
Je zal het zo kunnen installeren maar hij heeft een analoge smallband verbbinding dus zal de kwaliteit matig tot slecht zijn.

hoi Raymond
Bedankt voor je reactie. We gaan het in eerste instantie toch maar proberen. En om te kunnen vergelijken moet hij dan maar een keertje 10 minuten met een normale telefoon bellen en daarna 10 minuten via skype. Dan denk ik dat we er wel achter kunnen komen.

gr janp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan