Skype gebruikt veel CPU en meer problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ukkie2k

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2013
Berichten
2
Hallo!

De laatste tijd zorgt skype voor heel erg veel problemen hoewel ik denk dat het probleem ergens anders ligt. Als ik mijn computer net opstart doet skype het goed voor een tijd. Maar daarna gaat hij stotteren en wordt skype heel erg traag.
Skype reageert dan bijna niet meer maar ik krijg wel nog zo nu en dan berichten binnen. Met taakbeheer zie ik dan dat skype bijna continu boven de 15 staat onder "processor". Dit probleem komt blijkbaar veel voor maar alle oplossingen die ik heb gevonden wilden maar niet werken.
Nadat skype zo gaat doen werkt youtube in chrome ook niet meer goed en stotteren mijn games. Het stotteren lijkt bijna constant een 1-seconde pauze tussen stotters te hebben.

Daarna probeerde ik de skype instellingen te controleren en daar zag ik het volgende:
5daET.png
en
5daGt.png

En op skype flitst het heen en weer tussen beide plaatjes die hierboven staan. Heen en weer van "geen" naar de microfoon die ik gebruik naar gewoon een leeg veld.
Windows media player pauzeert minder dan een seconde nadat ik een liedje start.
Als ik via configuratiescherm dan naar de geluidsapparaten kijk zie ik dat deze steeds weer in de lijst gezet worden en weer verdwijnen.

Ik heb dit nog nooit eerder gezien en hoop hier dan meer te leren over dit probleem en mogelijke oplossingen.
Alvast bedankt!
 
Ik heb een AMD Phenom II x6 1090T

Als ik kijk naar de broncontrole onder de prestaties tab van task manager zie ik trouwens dat PlugPlay en AudioEndpointBuilder veel van de CPU gebruiken.
 
Hallo Ik heb een AMD FX 8350 en heb hetzelfde probleem als ik mijn PC opstart. Nu heb ik alleen geen gestotter dat komt waarschijnlijk omdat het een 8 core is. Maar na 1/2 minuten is het bij mij wel weer over in gaat het gebruik van 28-50% weer naar normaal 0-5% misschien zal het komen omdat skype enige services moet opstaren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan