Skype geluid door headset en de rest door speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prutserr

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2012
hallo lezers,

ik wil graag mijn skype geluid, dus de mensen die terug praten door mijn headset laten klinken, en de rest dus bijvoorbeeld muziek etc. door mijn speakers.
maar ik heb vrij weinig verstand van computers vandaar ook mijn naam, dus weten jullie hoe je dit kan oplossen, laat dan een reactie achter.

Groeten Prutser.

Je zult in ieder geval wat meer informatie moeten geven: Als je headset rechtstreeks (evt. afgetakt) op dezelfde geluidskaart staat aangesloten als je boxen, dan gaat het niet werken.
Ik denk dat het zou kunnen als je headset een geheel eigen apparaat is (bijv. een USB headset).

Tijs.

Mijn headset heeft een groene, roode en een usb aansluiting aan elkaar zitten en mijn speakers alleen een groene aansluiting, en ik weet niet of ik 2 geluidskaarten heb. ik wil gewoon graag mijn skype geluid door mijn headset en mijn internet geluid etc. door mijn speakers.

Groeten Prutser.

Als je de USB aansluiting gebruikt op de headset (dus niet die groene en rode aansluiting), dan zou je in Skype moeten kunnen aangeven dat het geluid van Skype via de headset aansluiting gaat. Hopelijk staat verder het zo in Windows ingesteld dat standaard de geluidskaart wordt gebruikt, in welk geval m.b.t. het afspelen van audio het geluid via de boxen zou moeten komen.

Tijs.

Maar zonder de groene en rode draad kan ik dan nog wel praten met mensen?

Dat lijkt me van wel: Ik vermoed dat de groene en rode draad alleen bedoeld zijn voor het geval er geen USB beschikbaar is op de computer waar je 'm op aansluit.
Neem anders eens de handleiding van de headset door.

Tijs.

het is een turtlebeach x11, maar wat moet ik met de instellingen doen dan?

Je bedoelt zeker een Turtle Beach Ear Force X11? Handleiding hier

Dit apparaat gebruikt USB alleen voor stroomvoorziening, niet voor communicatie. Jouw idee gaat dus niet werken, want de aansluiting van geluidsuitvoer op de geluidskaart wordt zowel door de headset als door de boxen gebruikt.

Tijs.

Tweede geluidskaart.
Een USB dingetje zal het makelijkst zijn lijkt me.

wat bedoel je met tweede geluidskaart? moet ik dat in mijn computer plaatsen? en hoeveel kost dat dan?

Zoiets als: deze of deze
Hele assortiment USB soundcards bij Alternate: hier (kies USB bij Hostinterface bovenaan de pagina, en dan Nu zoeken klikken).

Tijs.

kan ik daarmee ook het geluid splitten, dus internet door boxen en skype door headset?

Dat is niet splitten, want je gebruikt 2 geluidskaarten: Die USB die je gaat aanschaffen en diegene nu al ingebouwd is in je pc.

Tijs.

Als je de geluidskaart kunt kiezen in skype (dat kan) en internet. (Wat dat ook wezen mag.)
Dan gebruikt elk bron een ander kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan