Skype / PC traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emma

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2005
Berichten
35
Hallo allemaal,

(Hoop dat ik in het juiste forum zit met mijn vraag.)

Ik heb een aantal weken geleden Windows XP opnieuw geïnstalleerd.
Alles werkt zeer goed.
Maar zodra ik Skype opstart en ga praten dan wordt mijn pc bijzonder traag.
Stop ik Skype dan draait alles weer normaal en snel.
Ik dacht dat het met mijn internetverbinding te maken kon hebben maar een vriend van mij heeft precies dezelfde verbinding (Chello light) en die heeft totaal geen last.
Internet opstarten en praten via Skype gaat haast niet. Alles opent zeer traag.
Ook programma’s waar ik geen internet verbinding voor nodig heb gaan zeer traag

Ik laat zeer regelmatig Hitman Pro draaien en mijn pc wordt 1 keer in de week gedefragmenteerd.

Mijn computer gegevens:
Mijn besturingssysteem is Windows XP home
IBM Netvista Intel Celeron 1200 MHz
384 Mb werkgeheugen
40 Gb harde schijf

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

Vast bedankt voor de reacties :thumb:
 
Ik denk dat het probleem voor een groot deel te maken heeft met het intern geheugen van je PC. Windows XP werkt het beste met 512 MB of liever nog 1 Gb geheugen.

Omdat je nu minder vrij hebt moet de Pc de harde schijf aanspreken als extra geheugen en dat is een vele male trager medium.

Zou eens informeren wat het kost om je PC uit te breiden qua geheugen.
 
Hoi,

Zie vorige antwoord , ik zou dat geheugen zeker uitbreiden.
En controleer ook de omvang van je virtueel geheugen. Wanneer dat te klein is, kan ook een probleem ontstaan zoals jij aangeeft.

Kortom: de vertraging heeft w.s. niet te maken met Chello light. Omstandigheden als een groot aantal 'afnemers' van internet via de kabel én digitale tv kúnnen echter ook invloed hebben, maar dan zou je het niet alleen met Skype, maar ook met andere internetactiviteiten moeten merken, m.n. met videostreams die haperen.
Is dat niet het geval dan is w.s. de capaciteit op je pc de oorzaak.
 
Ok, bedankt!:thumb::thumb:

Ik heb mijn virtueel geheugen aangepast maar wil eigenlijk een nog één geheugenmodule van 256 MB erbij plaatsen. Meer kan mijn moederbord helaas niet hebben.

Ik heb een moederbord van IBM 6276 27G. Daar gaat maximaal 2x 256 MB sdram dimm in.

Weten jullie ook of ik hier specieaal IBM modules moet hebben of kan ik ook een ander merk kopen?:rolleyes::rolleyes::confused:
 
Ik heb een aantal weken geleden Windows XP opnieuw geïnstalleerd.
Heb je na die herinstallatie ook opnieuw geinstalleerd:
de drivers voor je moederbord, waaronder de chipsetcontrollers, de LAN-stuurprogramma's en de stuurprogramma's voor je audio?
Om Skype te kunnen gebruiken, heb je niet meer geheugen nodig. Heb je in Skype alle instellingen gecontroleerd?
 
Bedankt allemaal voor de suggesties

Ik denk/dacht hetzelfde als Boeing 737.
Voor Skype heb ik geen extra geheugen nodig maar ik zal wat geheugen ga kopen.
Dat kan nooit geen kwaad. Ik heb inderdaad toch te weinig werkgeheugen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan