Skype werkt alleen via Google Play?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
873
Beste Helpmij-ers,

Ik kom weer eens ergens niet uit...

't gaat om mijn een paar weken oude Android 2.3.4 phone.

Ik heb de skype app gedownload, en na de installatie heb ik op openen gedaan, en ik had gewoon perfect Android-Skype zoals het hoort.

Echter, toen ik later weer eens Skype starte via het icoon van de app, werkt het niet. Dan zie ik o.a. in de contacts list mijn contacten niet, en ik kan niet bellen/chatten. (Ik kan wel inloggen enzo).
Alle instellingen heb ik nagelopen, maar ik kan niks vinden, ook via Google is niks te vinden over dit probleem.

Daarna starte ik de app weer via de appstore, en het werkt wel weer gewoon! :rolleyes:

Wat doet appstore wat de app zelf niet doet?
Open die het programma met extra parameters? Zoja, hoe stel ik dat voor de app in?

Bijzonder onhandig om steeds via de Google Play te moeten starten...

Soms schakelt de app ook uit zonder enige actie... da's ook heel vreemd.

Alvast bedankt,

PS: het gaat op skype 2.8.0.920
 
Wel nagecheckt of het geen nagemaakte Skype app is?
Download eventueel de Gratis versie van Avast voor android & scan ermee (Link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.avast.android.mobilesecurity&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hdmFzdC5hbmRyb2lkLm1vYmlsZXNlY3VyaXR5Il0.).
Er was laatst nog een nagemaakte Skype app, die meer dan duizend keer is gedownload. (Link: http://www.security.nl/artikel/42169/1/Valse_Skype-app_blijkt_Android-malware.html).
De download bevat een trojan die naar dure telefoonnummers sms't.
& Heb je het wel vanaf de legale Android market gedownload? dus Google Play (Link: https://play.google.com/store)
 
Laatst bewerkt:
Yep, het komt van de skype website, dus dat zal we de goede zijn ;)
 
Was voor de zekerheid, maar al geprobeerd opnieuw te installeren?
 
Probeer dit eens: Haal je accu eruit, en wacht 5 min, en doe 'm er weer in.
wss dat dit het oplost.
 
.. het heeft gewerkt!

Maar hoe kan dat?

een phone heeft toch een bios battery?

Of:
1 turn off
2 magiq happens
3 turn on
:p

Ps: alle cache is gewist.... dus cache wissen had miss ook gewerkt
 
Laatst bewerkt:
eh, dit is vaak een oplossing.
als je de reacties las van GTA III app voor android werkte een reboot (Dus accu eruithalen en 5 min wachten) vaak.
En ik heb soms ook zulke dingen op m'n blackberry dus af en toe Rebooten (Dus accu eeruithalen en 5 min wachten)

En hoe dit kan gebeuren, het reset zich zelf (Maar daarbij gaan bestanden niet weg.) Soortvan dus.
 
Laatst bewerkt:
Bestanden niet, maar wel alle cache van alle apps.
Including opgeslagen wachtwoorden in browser (niet gmail en skype), google maps maps.

Maar iig bedankt voor alle hulp!
 
Bedankt voor de hulp, het heeft gewerkt, maar toen ik vanochtend weer Skype aanzette (Want die stond niet meer aan...) gebeurd weer precies hetzelfde als eerst.

Ik heb de phone vannacht niet uit gehad.

Wat kan dan het probleem zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan