Status
Niet open voor verdere reacties.

sungirl

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2002
Hallo,

Wie weet hiervoor een oplossing.

De skype tester hoor ik duidelijk en helder spreken, daartegen, wanneer mijn stem wordt opgenomen, wordt heel zacht weergegeven. Al mn instellingen staan zo, dat alles is uitgevinkt, behalve microfoon.

Ik gebruik een microfoontje van trust, waar ik echt bovenop moet zitten, anders hoor je nog niks. heb ook een headset van trust, maar die laatste hoor ik wel de servicestem, maar niet die van mij. Plug toch echt goed in, want de kleuren daarvan geven het aan, ook op mn pc wordt aangegeven, er is een stekker ingeplugt.

Mijn recorder neemt wel goed mn stem op, en speelt deze ook goed af.

Nou dacht ik lekker goedkoop te kunnen kletsen met mn vrindin, die op een afstandje woont, en ze hoort me zo slecht, terwijl zij door de kamer kan rondlopen, en ik haar perfect hoor.

iemand een idee ??

Probeer eens bij instellingen van skype, je eigen geluidskaart te gebruiken,
en de microffoon op dempen zetten. Het lijkt gek maar Skype gebruikt zijn eigen geluidsversterking, bij mij werkt het op die manier.

Inderdaad de microfoon moet gedempt staan ander werkt het echt niet goed.

Groetjes Joop

mverlaan zei:
Probeer eens bij instellingen van skype, je eigen geluidskaart te gebruiken,
en de microffoon op dempen zetten. Het lijkt gek maar Skype gebruikt zijn eigen geluidsversterking, bij mij werkt het op die manier.

hoe doe ik dat, mn eigen geluidskaart gebruiken ??

weet hier niet zoveel van af, heb me al echt een ongeluk lopen zoeken hier bij helpmij en google, ik kwam hier best veel tegen, die het zelfde probleem hadden, maar die toko's zijn nooit afgemaakt.

en de microfoon staat op dempen :evil:

verplaatst ?? waarheen ?? ben nog niet klaar met mn vragen :shocked:

Klik in het programmascherm op Bestand > tab Hand/headsets >
Bij inkomend en uitgaand geluid kun je kiezen voor je eigen geluidskaart, klik even op het keuze pijltje.

en de optie aanvinken: Activeer automatisch aanpassen geluidsinstellingen.

Hoe het bij de nieuwste versie is weet ik niet, ik heb 1.1.0.79

sungirl zei:
verplaatst ?? waarheen ?? ben nog niet klaar met mn vragen :shocked:
Je kunt gerust doorgaan met je vraag.
De vraag staat nu alleen in de sectie waar vragen als deze thuis horen, dat is alles.

Sorry admin voor het verkeerd plaatsen van mijn probleem, dacht dat ik goed zat, want er stonden daar meer vragen over skype. :o

M. Verlaan,

Ik heb skype versie 2.0.0.76

Bij acties kan ik veranderen. Maar ik heb verschillende keuzes, ik weet dus niet welke ik moet aanklikken.

Inkomend geluid: windows standaard (hier stond hij op)
line in / mic in
realtec HD digital input

uitgaand geluid: windows standaard
realteck HD audio rear output

gaat over : windows standaard
realteck HD audio rear output

Als ik dus de windows standaard niet moet hebben, zijn de onderste 2 duidelijk, maar welke voor inkomend geluid ? of moet ik hier of daar toch de windows standaard laten staan :confused:

Bij mijn microfoon van mn pc staat dus de line in / mic in kan daar ook geen keuze maken, terwijl ik een trus microfoon heb, maar zoals ik al zei, op mn recorder van de pc, speelt hij wel goed af.

Kan je mij helpen ?

Als u voor inkomend geluid alleen maar de windows standaard megelijk heeft, kan dat niet anders hé.

Die andere twee zou ik wel eens uitproberen.

Staat bij uw vriendin het volume wel hard genoeg? een beetje goede verhouding zoeken tussen software volume en speaker volume.

Ik heb in het begin ook een beetje zitten experimenteren en het bovenstaande is voor mij bevredigend.

Als met de 123 test alles wel goed is bij u, zou ook wat aan de instellingen van uw vriendin, kunnen mankeren.

succes, als het niet lukt zoek ik nog wel even verder.

mverlaan zei:
Als u voor inkomend geluid alleen maar de windows standaard megelijk heeft, kan dat niet anders hé. klopt heb ik inmiddels al geprobeerd

Die andere twee zou ik wel eens uitproberen. ook deze geprobeerd

Staat bij uw vriendin het volume wel hard genoeg? een beetje goede verhouding zoeken tussen software volume en speaker volume.zij hoort mij niet goed, kom heel zacht over

Ik heb in het begin ook een beetje zitten experimenteren en het bovenstaande is voor mij bevredigend.

Als met de 123 test alles wel goed is bij u,test is bij mij dus niet goed, ik kom heeeeeeeeeeeel zacht over, 123 test (dame) is goed zou ook wat aan de instellingen van uw vriendin, kunnen mankeren. test is bij mij niet goed, bij haar wel

succes, als het niet lukt zoek ik nog wel even verder.
dat zou heel fijn zijn :thumb:

ik zoek met je mee, maar ik heb niet zo heel veel verstand van dat soort dingen,

zou het helpen als ik de versie 1.1.0.79 zou loaden en die wie er nu opstaat eraf halen ?

Fijn dat je me wil helpen :thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
Als je de zelftest van Skype probeert , dan kan je in ieder geval zien of alles bij jou goed staat.Je moet ook wel kijken of je de goed geluidskaart gebruik. Want als je er eentje on board hebt , en dan ook nog eentje los , dat zoekt Skype de on board op.Bij geluid moet de microfoon gedempt staan in de optie geavanceerd. De ontvanger moet ook wel alles goed hebben staan. Skype werkt perfekt.

Groet Joop

Hoi,

Ik heb echt alle roze ingangen geprobeert, ik heb n.l op de achterzijde en voorzijde zo'n ingang zitten. de achterkant doet helemaal nix en de voorkant wel.

Joop,

Termen als "on board" heb ik geen idee wat je daarmee bedoeld, zoals ik al zei, ik ben niet kundig met de pc.

Test gesprek: de 123 hoor ik goed, maar me zelf niet !! Wel als ik boven op die microfoon zit, net of je hem opeet :eek: dan hoor ik me zelf pas, maar niet zo goed als de 123
Mijn vrindin hoor ik ook goed, maar zij hoort mij slecht, ze hoort me iets beter als ik de microfoon bijna opeet. Terwijl zij door het huis heen loopt, en haar microfoon staat bij dr pc :eek:

M Verlaan,

Die linken zijn in het engels, mijn engels is :( slecht. Wel heb ik de link in het nederlands
http://www.skype.com/intl/nl/help/guides/soundsetup_xp.html
deze stappen heb ik helemaal gevolgd, zelfs 2 keer.
Eerst heb ik alle vinkjes weggehaald, ernieuw er in gezet, weer weggehaald, en weer op nieuw. !! blijft het zelfde.

andere microfoon kopen ? ik heb nu een trust high senstive micropone, zo,n lang geval met een klein speakertje.

heb inmiddels ook realtek HD audio manager zitten stoeien en heb nu de badkamer gekozen voor geluidsweergave, komt iets beter over, hoef nu niet meer boven op de microfoon te zitten, zit er nu 10 cm van af, maar het is het nog niet:(

Ik weet het niet meer :evil:

Laatst bewerkt:
De microfoon is wel goed. ik wordt ook wel gebeld door iemand met dezelfde microfoon.

Als u skype heeft opgestart kijk dan eens naar het CPU gebruik, is dat normaal of gaat dit naar 100%? Als dat zo is, komen er ook geluidsproblemen. Kijkt u daar eens even naar.

Rechts-klik op taakbalk > in het rechtsklik menu > taakbeheer en hier de tab Prestaties aanklikken. Links-bovenin staat dan CPU gebruik.

CPU gebruik het bovenste vakje gaat niet hoger als 13 % hij wisselt steeds :o bedoel je dat, want die daar onder staat wisselbestand staat op 379 mb

zal alles even opsommen:

totalen
ingangen 13610
treads 580
processen 53

geheugengebruik
totaal 388144 (wisselt steeds)
limiet 2518668
piek 434796

fysiek geheugen
totaal 1046956
beschikbaar 597792 (wisselt steeds)
ststeemcache 523992 (wisselt steeds)

kernel geheugen
totaal 75520 (wisseltsteeds)
in wisselbestand 61128 "
niet in wisselbestand 14440 "

oja, ik deed de test met skyp en CPU sprong omhoog, tot wisselend van de 50 naar 25

heb je hier iets aan ?

Laatst bewerkt:
mverlaan zei:
De microfoon is wel goed. ik wordt ook wel gebeld door iemand met dezelfde microfoon.

Als u skype heeft opgestart kijk dan eens naar het CPU gebruik, is dat normaal of gaat dit naar 100%? Als dat zo is, komen er ook geluidsproblemen. Kijkt u daar eens even naar.

Vraag is aan die persoon met die microfoon of hij er boven op moet zitten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan