Skyrim crasht als ik onder water ga.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fixumi

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Ik heb gezien dat dit een bekend probleem is voor zowel pc als ps3(waar ik alleen oplossingen kan vinden voor ps3).
Zelf gebruik ik de pc versie waar ik dus geen oplossing voor kan vinden

Als ik gewoon in het water loop kan ik nog doorspelen, maar als ik onder water ga(dus als ik letterlijk onder water kijk) crasht het spel naar mijn desktop
Ik heb Versie 1.9.32.0.8 van Skyrim (gezien linksonder in het menu als ik tijdens het spelen op pauze druk) volgens uesp.net de nieuwste versie http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Patch

De laatste keer dat ik van dit probleem hoorde is alweer 4 jaar geleden geloof ik. Heb je de laatste videokaart drivers? Wat ik me ervan herinner was het een of andere filterinstelling. Draai je eventueel nog add-ons? zoals de "Realistic water mod" ?

Momenteel ben ik niet op de pc waar Skyrim gedraait wordt, maar ik kan wel alvast antwoord geven van wat ik weet.

Ik heb mijn pc best recent(1 maandje terug), maar ik kan nog even controleren naar de drivers en de filterinstelling als ik vanmiddag thuis ben.
Verder heb ik geen add-ons gedownload dat ik voor water wil gebruiken(zoals de "Realistic Water Mod".)

Geen idee of 1 van deze er mee te maken heeft die ik heb:

Officieel:
Dawnguard
Dragonborn
Hearthfire

Niet officieel:
Unofficial Skyrim Patch
Unofficial Dawnguard Patch

Verder gebruik ik nog add-ons maar die hebben juist met andere dingen te maken(zoals geluiden, textures van de characters, SkyUI)

ook die texture packs kunnen gevaarlijk zijn. Ik zou eerst eens clean proberen en als je de steam versie hebt ook "verify integrety of game cache" uitvoeren.

rclick op skyrim in steam -> properties -> local files -> verifiy...

Ik denk niet dat het aan die ene textures enzo ligt, want ik kon daarvoor wel gewoon in het water.

Maar ik vind het een goed idee wat je zei, ik ga mijn spel opnieuw installeren en dan eerst spelen zonder mods.
Als hij het weer doet, probeer ik langzaam steeds 1 mod erbij te doen

Alvast bedankt.

Het duurde even want ik had problemen met het opstarten na het opnieuw installeren, maar dat is opgelost.
Het is weer gefixt, ik kan weer onderwater.

Heel veel dank voor je tip.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan