Slaapstand laptop extern activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinovanommen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2004
Berichten
71
Goedenavond,

Ik heb een privé-laptop, en een werk-laptop, en allebei aangesloten via een kvm-switch waar ik uiterst tevreden over ben. Erop aangesloten; 2 grote monitoren en 1 muis, en 1 keyboard.

Als ik beide laptops heb aangesloten kan ik via een klein kastje schakelen tussen de 2 laptops. Als ik de volgende dag naar mijn werk ga, dan zet ik mijn werklaptop uit, en ontplug hem, omdat ie de volgende dag weer mee mag naar mijn werk.
De privé-laptop laat ik gewoon liggen waar ie ligt, en zet ik in slaapstand. Hij ligt in het algemeen dichtgeklapt!

Wil ik de volgende dag weer op mijn privé-laptop, dan moet ik 'm eerst aanzetten, en dat moet ik doen via de power-button op de laptop, dus ik moet 'm altijd eerst weer openklappen. (in tegenstelling tot afsluiten of slaapstand, want dat kan ik zonder de laptop te openen).

Mijn vraag is dus: klopt het dat ik die laptop in slaapstand niet kan activeren via mijn muis of mijn keyboard?? dus door de klep gewoon gesloten te houden? Ik heb diverse opties geprobeerd, maar ik hoop nog niet alles, en het zou fijn zijn als iemand mij kan vertellen dat het heel simpel te realiseren is. Op internet kan ik er helaas niets van vinden, of ik gebruik de verkeerde zoekwoorden.

Alvast bedankt,

Groeten, Tino
 
Mss zou je op die laptop rechtstreeks dus een (extra!) muis kunnen aansluiten zodat je hem uit de slaap halen. Wat @puppie al aangaf blijft dataverlies een risico voor die slaapstand, zet hem zelf of uit of in de sluimerstand. Via energiebeheer zie @puppie’s link kun je nog kiezen wat de knoppen van een laptop voor je kunnen betekenen. Daar houdt het imho wel mee op qua opties.
 
Heren,

Bedankt voor het meedenken, ik heb eea gecheckt, op mijn nieuwe laptop heb ik de klacht dus niet (dell latitude 7420) en op de oude (dell latitude e7450) wél.

Dus als ik mijn nieuwe laptop in slaapstand zet, hoef ik maar met de muis te klikken en ik kan weer inloggen (beide laptops liggen gesloten op een tafeltje naast mijn buro).

Als ik hetzelfde doe met de oude laptop, reageert ie niet, ik heb een extra muis aangesloten rechtstreeks op de laptop (met draad) (en laten herkennen) maar daar reageert de laptop in slaapstand ook niet op.

Ik heb de energiebesparings-opties precies op dezelfde manier ingesteld.

Enig idee of er in de bios nog mogelijkheden zijn? Daar zit ik doorgaans niet in, maar weet wel dat daar ook aanpassingen kunnen bestaan.

groeten,

Tino
 
Bedankt route 99, als ik weer achter de laptop kruip, ga ik kijken of ik hier iets mee kan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan