slaapstand/stand-by doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
offtopic ==> van het originele onderwerp afwijken
ontopic ==> bij het originele onderwerp blijven

Succes :).

Excuus voor de verwarring. Boeing en ik zijn via PB (= Privé Bericht) verder gegaan.

Ik heb systeemherstel gedaan, en dat bestand gedownload, en toegevoegd in het register. maar dat knopje doet het nog steeds niet. niks reageerd. en ook bij energie eigenschappen zie ik geen tabblad van slaapstand.

Dus ik wil kijken in de bios of die advanced management is ingeschakelt, maar hoe kom ik in de bios eigenlijk?

P.S. Elke keer als ik mijn pc aan doe of ga uitschakelen komt er te staan , slaapstand is geacctiveerd.

P.S. Elke keer als ik mijn pc aan doe of ga uitschakelen komt er te staan , slaapstand is geacctiveerd.
Ik ben wat aan het rondkijken geweest, misschien kun je het volgende proberen. Als via Start naar Uitschakelen gaat, dan krijg je die drie knoppen: Stand-by, Uitschakelen en Opnieuw opstarten. Als je nu de Shift-toets indrukt, kijk dan eens of het woord Stand-by verandert in Slaapstand. Als het lukt, zou je voortaan zo naar de slaapstand kunnen gaan.

Leuke poging.. Proberen waard.

Ben benieuwd of de PC überhaubt nog wel aan energiebesparende modussen doet.

nee het verandert niet. ik kan zowieso optie stand-by niet kiezen. ik kan er niet op klikken. het is wit.

maar ik moest toch in bios kijken? hoe kom ik daar ?

maar ik wou een keer mijn pc opnieuw formateren en toen kwam de volgende stop fout: c000218 registery file failure.

cannot load the hive file systemroot/system32config/security

mss heeft het iets met dat te maken

maar ik moest toch in bios kijken? hoe kom ik daar ?

Vlak nadat je je PC opstart, krijg je de zogenaamde BIOS-meldingen op je scherm.
Op een zwart scherm schuiven witte tekstregels vrij snel naar boven.
Of, dat kan ook, er komt een logo van de PC-fabrikant, of van Intel op je scherm.
Als je nu meteen op F2 drukt (of op Del, of soms op F1 of F10, uitproberen) kom je in het BIOS-menu.

maar ik wou een keer mijn pc opnieuw formateren en toen kwam de volgende stop fout: c000218 registery file failure.
cannot load the hive file systemroot/system32config/security
mss heeft het iets met dat te maken
Ik ben nagegaan wat deze melding kan betekenen.
Het zou misschien om een registerbeschadiging kunnen gaan. Je kunt er meer over lezen op deze Microsoft pagina.
Je kunt denk het beste de aanwijzingen van die pagina opvolgen

Laatst bewerkt:
ik heb een keer mijn pc opnieuw geformateerd, met een hp herstel cd die ik heb gemaakt. , dat is gewoon gelukt. maar ik wou het een keertje ook opnieuw formateren. en toen pas kwam dat stopfout. maar ik dacht oke dan hoeft het niet . me pc werkt wel goed.

dus ik hoef toch niets mee te doen. alleen als ik een keertje mijn pc opnieuw wil formateren. maar ik heb met een hp medewerker geschat. en die zei dat je een echte herstel cd van hp moet bestellen, het kon niet anders ofz. maar het is duur dus heb ik niet gedaan. heb het zo gelaten zoals het is.

me pc werkt wel goed.(...)heb het zo gelaten zoals het is.
Ja, daar heb je gelijk in, maar ja, je zit wel met die slaapstand die het niet doet.
Maar ik weet ook niet of die foutmelding er iets mee te maken heeft. Misschien niet.

Ben je nog in je BIOS wezen kijken?

ja.. ik heb in bios gekeken maar ik zag niet iets met management, alleen bij advanced en dan power, maar ik wist het niet echt.

Niet elke BIOS is hetzelfde, ik ga in mijn BIOS kijken. Tot zo.
Bij mij is de indeling toch anders, lijkt me.
Bovenin het scherm:

MAIN......ADVANCED.....SECURITY......POWER.....BOOT......EXIT

Alleen onder POWER worden een aantal met voeding samenhangende instellingen weergegeven.
Als eerste ACPI, als ik dat selecteer (erop ga staan) en Enter geef krijg ik als eerste:

ACPI SUSPEND STATE en dan de keus uit twee instellingen S1 STATE en S3 STATE (heeft te maken met low power of niet)
en dan WAKE ON LAN FROM S5 met de instellingen STAY OFF en POWER ON.

Ik kan hier niet echt de slaapstand instellingen uithalen en bovendien bij jou staat het heel anders misschien?
Ik ben bang dat ik niet verder kan helpen, ik weet het gewoon niet.

Laatst bewerkt:
aha oke .. ja ik heb ook gekeken in me bios.

ik heb ongeveer hetzelfde.. , alleen security heb ik niet. en dingen met power hebben inderdaad niet met slaapstand ofz. te maken. en APM heb ik niet.

nou ja .. maakt niet uit ik gebruik het toch niet meer slaapstand. laat het maar.

thnx voor je hulp :thumb:

Vind je het echt geen probleem dan? Anders zoeken we nog wel verder hoor.

ja ik vind het wel jammer, dat het niet werkt. maar ja ... ik dacht mss is er gewoon niets aan te doen toch.

maar als er iets is, wil ik wel proberen waarom niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan