Slaapstand Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Ik weet dat dit al een aantal keer is langsgeweest maar ik kon geen antwoord vinden (niet in het archief van helpmij en niet op google) dus ik probeer het maar hier.

Als ik kies om mijn pc in slaapstand te zetten gaat het scherm uit, de harde schijf lijkt ook uit te gaan (hoor een zacht tikje), alleen de fans in de kast blijven allemaal draaien.
Probeer ik de pc dan "wakker" te maken dan gaat dat niet. De enige manier is om de stroom eraf te halen, dan doet hij het pas weer.

Ik heb al een paar oplossingen geprobeerd maar dat mocht niet baten.

Dat is niet mijn probleem, ik heb de optie slaapstand wel, alleen als hij in de slaapstand komt draaien fans e.d nog. Plus dat hij er niet meer uitkomt (alleen via coldboot).

Heb je alle updates van windows al binnengehaald? zeker sp1?

& heb je geen uitroeptekens/vraagtekens in apparaatbeheer staan?

SP1 heb ik, enige 2 onbekende aparaten zijn netwerkcontroller (LAN), en een onbekend apparaat.

Die site had ik ook al gevonden maar wat daar stond werkt niet :(

Update: Alle drivers voor alle onbekende hardware zijn inmiddels geinstalleerd, probleem is er echter nog steeds.

Laatst bewerkt:
Ja voor zover dat ging, ik heb een Asus P5K-SE mobo, heb echter in de bios bar weinig gevonden in power management.

Ik denk dat je toch in de Bios moet zijn. Sommige moederborden schijnen dit gewoon te hebben.
Als het goed gewerkt heeft dan zou ik de Bios resetten en anders kijken of er een update is.

Ze raden aan (mits alles werkt) de bios niet te flashen. Alles werkt behalve standby, dit werkte onder xp wel prima dus ik denk niet dat het aan de bios ligt?

Ik wil het echter wel proberen, alleen dan moet iemand mij bijstaan met instructies want ik heb nog nooit een bios geflashed :o

Dat ga ik iig even proberen :) thnx alvast :thumb:

Heb in de bios inmiddels een suspend modus omgezet naar S3 only (had de opties S1 of auto of S3). Dit mocht echter niet baten. Ik ga (zoals gezegd) de andere oplossing proberen.

Helaas, het heeft niet gewerkt, ga nu kijken of ik de bios kan flashen.

Beste leden, ik heb op verzoek de bios geflashed en nu doet standby het gewoon :D.
Dank jullie zeer voor de inzet.:thumb::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan