Slaapstand werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sepke

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
54
Na het installeren van de updates via automatische updates vandaag ( 13-08-2010 ) werkt de slaapstand niet meer. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik werk met vista home premium.
 
Kun je wat meer informatie verstrekken,

ik wil je graag helpen, maar ik heb toch meer informatie nodig

krijg je een blauw scherm?

krijg je een melding?
 
Een mogelijkheid is proberen te achterhalen welke update hiervoor verantwoordelijk is via de update geschiedenis van WindowsUpdate en kijken of daar een update bijzit m.b.t. energiebeheer o.i.d.
Een andere mogelijkheid is een herstelpunt terugzetten van voor de update.
Nog een mogelijkheid is om de opties v.d. automatische updates te veranderen door te kiezen voor: "ik bepaal zelf wanneer de updates worden geïnstalleerd" o.i.d. en dan van tevoren te kijken welke updates worden aangeboden en proberen te achterhalen of daar een update bijzit m.b.t. energiebeheer o.i.d.
Succes.
 
Probleem opgelost.Ik heb de instellingen gecontroleerd, deze bleken nog goed te staan.
Na een aantal keer opnieuw opstarten is het probleem verdwenen en gaat de laptop weer gewoon in slaapstand. Gisteren bleef wel regelmatig de ventilator aanslaan, ik heb het vermoeden dat na de installatie van de vele updates de computer op de achtergrond nog bezig was.
 
Dat zou best kunnen,sommige updates hebben meer tijd nodig bij installatie dan anderen,vandaar dat hij zich niet naar de slaapstand liet zetten.Als je hem normaal probeert uit te schakelen krijg je een bericht omdat nog niet te doen omdat hij dan bezig is met updates configureren,dat bericht geeft hij bij de slaapstand inschakelen blijkbaar niet.
Weten we dat ook alweer.:thumb:
 
waar plaats ik mijn vraag/probleem??

beste forum leden,ik weet niet onder welke rubriek mijn vraag valt,dus doe ik het maar op deze wijze.Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar dan in een andere form.

de vraag:ik ben een liefhebber van oude muziek en filmpjes,via aresp2p probeer ik via mij laptop(een jaar oud)vista
een en ander te downloaden.dat duurt heel erg lang in tegenstelling bij mijn oude desk computer.
als de laptop in de slaapstand valt als ik wat anders ga doen dan blijkt het downloaden ook te stoppen,dus duurt het
extra lang,wat kan ik doen om het downloaden door te laten gaan,ook als ik weg ben?
het is geen wereld probleem,maar toch.........
in elk geval dank voor de reaktie
joeri06
 
Dag joeri06,

Het is beter om zelf een nieuwe vraag te plaatsen, want nu stel je vraag bij een topic wat als opgelost staat vermeldt.
Hierdoor zul je weinig tot geen reacties op jou vraag krijgen.

Toevallig heb ik enkele jaren geleden hetzelfde probleempje gehad. Normaal gaat mijn vista laptop na 30 min. in slaapstand, als ik nu wil gaan downloaden zet ik de tijd langer afhankelijk van de geschatte downloadtijd of je schakelt de slaapstand tijdelijk uit.
Hoe doe je dit:Configuratiescherm-Draagbare computer of als je de klassieke weergave hebt dan energiebeheer-energiebeheer-wijzigen wanneer computer in slaapstand gaat
 
Dag joeri06,

Het is beter om zelf een nieuwe vraag te plaatsen, want nu stel je vraag bij een topic wat als opgelost staat vermeldt.
Hierdoor zul je weinig tot geen reacties op jou vraag krijgen.

Toevallig heb ik enkele jaren geleden hetzelfde probleempje gehad. Normaal gaat mijn vista laptop na 30 min. in slaapstand, als ik nu wil gaan downloaden zet ik de tijd langer afhankelijk van de geschatte downloadtijd of je schakelt de slaapstand tijdelijk uit.
Hoe doe je dit:Configuratiescherm-Draagbare computer of als je de klassieke weergave hebt dan energiebeheer-energiebeheer-wijzigen wanneer computer in slaapstand gaat

Hartelijk dank voor de reactie sepke ik probeer dit uit en laat nog even weten of dit ook inderdaad werkt.
prettige dag nog.
joeri06
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan